Společnost


panfitinka.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53104Nedodané zboží, nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2021, před 3 lety

Miroslav Sedlák

Znění stížnosti

Objednal jsem si dne 4.8.2020 zboží na webu za celkem 23.491Kč, ale nedorazilo mi, ačkoliv jsem zaplatil bankovním převodem celou částku dle faktury (šlo o nadrozměrné zboží). Obchod se neozýval, tak jsem jej urgoval emaily a nakonec jsem odstoupil od smlouvy dne 22.12.2020, což mi obchod emailem potvrdil. Přesto dosud stále nedorazily peníze. Obchod jsem se snažil opakovaně kontaktovat telefonicky a emailem, ale zcela bez odezvy.
Obrátil jsem se na ČOI, která obchod obeslala, ale kupodivu ani jim se obchod neozval ani po poskytnutí dodatečné lhůty. ČOI mi tedy nakonec napsala, že nemohou věc vyřešit.
Než začnu věc řešit s právníkem, budu rád za možnost věc konzultovat s Vámi přes VašeStížnosti.cz.
Děkuji.
M. Sedlák


Produkt

obj. č. 2020002312, GRAF sběrač dešťové vody de luxe s filtrem hnědý 503014 za 984 Kč, GRAF připojovací sada Flex-Comfort 22019 za 956 Kč, GRAF připojovací hadice 3/4" 504017 2x za 86 Kč, Nádrž na dešťovou vodu GRAF Gartentank tmavě zelená - set 2x 1000 litrů 326015 za 18.140 Kč, doprava nadrozměr za 2544.63 Kč


Požadované řešení

vrácení zaplacených prostředků na účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 09:52, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:07, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.