Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
obracím se na Vás o pomoc. Reklamoval jsem ve společnosti Alta.cz a.s. notebook (ASRE21860345). Reklamace je v rámci šesti měsíců a vyřešili ji opravou.
Požadoval jsem vrácení peněz, ale to reklamační oddělení zamítlo.
Na infolince mi bylo, ale řečeno, že pokud zboží zákazník reklamuje v rámci šesti měsíců a požaduje vrácení peněz, tak mu společnost Alza.cz vyhoví. Na infolince mi bylo řečeno něco, co Alza.cz nedodržela.
Chci vrátit peníze.
Děkuji, Plachý
Acer Aspire 5
Vrácení peněz
|
Tweet |
Dle § 2169 občanského zákoníku má kupující primárně nárok na opravu věci, je-li možná. V případě, že oprava možná není, má spotřebitel nárok na výměnu věci, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy. Můžeme říci, že nároky spotřebitele jsou takto hierarchicky uspořádané.
Spotřebitel si tedy v rámci reklamace může zvolit nárok, který požaduje. Vždy je ovšem potřeba zohlednit povahu vady. Jednalo-li se tedy o vadu, kterou byl prodávající schopen opravit, mělo by dojít k opravě věci. Pokud se o opravitelnou vadu nejednalo a prodávající byl schopen vyměnit zboží spotřebiteli za totožný bezvadný kus, je v souladu se zákonem, že zvolil výměnu vadné věci či její části.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek, celou záležitost jsem prověřil a podle aktuálních informací byla nová reklamace ASRE21959326 s produktem Notebook Acer Aspire 5 Pure Silver kovový ukončena vystavením dobropisu č. 3210966960. U dobropisu eviduji proplacení částky na zákazníkův účet a to dne 21.10.2021. Peníze může zákazník očekávat na Vašem účtu do tří pracovních dnů. Věřím, že uvedený případ byl dořešen k jeho spokojenosti. Přeji pěkný zbytek dne, Marek, Péče o zákazníky
S ohledem na společností uvedené číslo reklamace usuzujeme, že jde o stížnost duplicitní ke stížnosti ID 53129. Vzhledem k nestejnému znění stížnosti jsme duplicitu nezaregistrovali ihned a stížnosti řešili duplicitně, za což se stranám omlouváme. Stížnost tímto uzavíráme, řešení může pokračovat u případu ID 53129.