Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#53115Zamítnutí reklamace při výměně výrobku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2021, před 3 lety

Renata Fišerová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 26.3.2018 jsem zakoupila mlýnek na maso, reklamovala jej 8.12.2020 (č. 4**/**5). Již při uplatňování reklamace nebyl zaznamenán můj požadavek na vrácení peněz a reklamační protokol byl na informace velice stručný. Reklamace byla vyřízena VÝMĚNOU výrobku, převzala jsem krabici s nalepeným papírem s číslem reklamace 2****5, žádné další informace nebyly uvedeny a můj nesouhlas s vyřízením reklamace na místě odmítnut. Nový mlýnek se porouchal hned při prvním mletí, reklamaci jsem uplatnila dne 4. 10. 2021 (2*/**5) a byla mi zamítnuta s tím, že jde o uplynutí záruční lhůty.

Můžete se, prosím, na tento případ podívat? Nový mlýnek by této logiky věci měl záruku pouze cca 3 měsíce.

Děkuji
Fišerová


Produkt

Mlýnek na maso SFW 350 D2


Požadované řešení

Dle výkladu, který uvádíte i v poradně by záruka měla běžet i na vyměněné zboží, reklamace tedy měla být uznána. Požadovala jsem vrácení peněz, výrobku již nedůvěřuji, což mi při přebírání druhé reklamace potvrdil i fakt, že vedle mě čekal zákazník s reklamací toho samého mlýnku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 10:10, před 3 lety

Obecně existují v teorii dva protichůdné názory. První, který zastáváme i my, zjednodušeně řečeno tvrdí, že pokud zákon neříká „od prvního převzetí“ věci, je nutné vztáhnout toto pravidlo na každé převzetí nové věci. Dvouletá záruční lhůta se tedy v tomto pojetí přerušuje. Upřednostnění výkladu zákona, který je pro spotřebitele nejpříznivější, je v souladu s judikaturou Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16).

Protože doposud neexistuje závazná judikatura vyšších soudů dopadající přímo na tuto problematiku (výše citovaná judikatura Ústavního soudu ČR se vyjadřuje pouze k interpretačním pravidlům, nikoliv k zákonné záruční lhůtě), je vhodné upozornit, že tento názor není jediný možný. Je totiž pravdou, že část odborné veřejnosti má za to, že uplatněním nároků z vadného plnění v rámci reklamačního řízení se zákonná záruční doba staví, nikoli přerušuje. Tento závěr dovozují někteří autoři z § 1922 odst. 2 občanského zákoníku. To znamená, že zákonná záruční doba se zastaví v momentě, kdy byla spotřebitelem v rámci reklamačního řízení uplatněna práva z vadného plnění, přičemž reklamace byla přijata. To má za následek zejm. to, že po vrácení výrobku z reklamačního řízení běží zákonná záruční doba nikoliv znovu od počátku, ale od momentu, kdy skončila – tedy od momentu uplatnění práva z vadného plnění.

Kloníme se k první z výše dvou uvedených variant, nicméně upozorňujeme, že jde o otázku spornou a doposud nevyjasněnou. (viz článek na našich stránkách https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/bezi-nova-zaruka-na-vymenene-veci-soucastky/38)

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.10.2021 10:28, před 3 lety

Dobrý den, paní Fišerová, reklamace se vždy vybavují na prodejně, kde je kompetentním pracovníkem pro přijetí reklamace vedoucí nebo zástupce prodejny. V případě, že reklamace byla zamítnuta z důvodu vypršené záruční lhůty, je toto stanovisko neměnné. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl Česká republika.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.10.2021 12:43, před 3 lety


Renata Fišerová

Dobrý den,
rozporuji již samotný proces prvního reklamačního řízení, kdy mi při této reklamaci nebylo umožněno vrácení zboží, a nebylo toto ani zaznamenáno do vašich reklamačních dokumentů, které tímto nesplňují zákonný obsah. Už z důvodu shody s dTest předávám věc ČOI i právnímu zástupci, který se bude podrobně samotným procesem a neúplností reklamačních protokolů hlouběji zabývat.
S pozdravem Fišerová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.10.2021 12:49, před 3 lety

Již nebudeme reagovat, zákaznici byla sdělena informace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2021 17:32, před 3 lety

S ohledem na sdělení prodejce jsme nuceni stížnost uzavřít bez uzavření dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.