Společnost


Paidwings AG

Počet nahlášených stížností:554
Z toho za letošní rok:42
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53123Neoprávněné odchozí platby, vymáhání dlužné částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2021, před 3 lety

Tomáš Filip

Znění stížnosti

Dobrý den,

18.3.2021 jsem aktivolval VIP členstvý na stránkách sugarmummy.cz, dalšího dne jsem VIP členství hned zrušil, podle návodu, který byl uveden na stránkách. Psalo se tam, že VIP členství můžu zrušit faxem(preferovaně) nebo emailem, napsal jsem podle návodu tedy odstoupení a poslal, naivně jsem čekal, že mi i vrátí peníze, ale další měsíc mi místo připsání peněz, peníze odešli. Šel jsem proto zablokovat kreditní kartu. Myslel jsem, že tím vše vyřeším a bude klid, ale o pár měsíců později mi začali chodit dopisy od německé advokátní kanceláře, kde se píše že dlužím 64,87EUR a musím to okamžitě zaplatit, jinak začnou věc řešit právní cestou.

Prosím o pomoc s řešením tohoto problému, odstoupil jsem, přesně podle návodu uvedeného na jejich stránce, komunikaci s protistranou mám uloženou, chci se proto zeptat, zda mám dlužou částu radši zaplatit, abych se vyhnul dalším problémům, nebo mám počkat a dopisy ignorovat a doufat, že to časem přestane.

Děkuji za rady


Produkt

sugarmummy.cz, Paidwings,


Požadované řešení

Konec posílání dopisů a emailů s upomínkami o zaplacení dlužné částky.

Prominutí všech dluhů vůči Paidwing.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 10:21, před 3 lety

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

Ve výpovědi je třeba uvést své celé jméno, používanou službu, e-mailovou adresu použitou k registraci ve službě a uživatelské jméno. Dále výslovně uvést, že v souladu s článkem 5 obchodních podmínek smlouvu spotřebitel vypovídá.

Výpověď je třeba zaslat ve lhůtě 14 kalendářních dnů před koncem doby platnosti smlouvy. Bude tedy třeba zjistit, kdy byla smlouva uzavřena a po jakých obdobích se obnovuje. Zjištění tohoto data musí spotřebitel "vypátrat" sám (např. přes e-mail, kterým mu bylo potvrzeno členství atd.). Okamžikem doručení se výpověď stane automaticky účinnou a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení peněžních prostředků, které by byly od okamžiku výpovědi smlouvy společností neoprávněně vyúčtovány.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné. Bylo by proto patrně možné namítat neplatnost smlouvy, a tudíž i neoprávněné strhávání poplatků.

Jestliže spotřebitel smlouvu vypoví výše uvedeným způsobem a bude mít důkazy (o zaslání výpovědi), nemusí platit další členství. Nicméně je nutné si dát pozor na případnou výpovědní dobu, nebo poplatek spojený se zrušením účtu v průběhu smlouvy (jak uvádíme ve 3. odstavci)

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku, tedy mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:15, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.