Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Reklamoval jsem notebook, který jsem si měl dnes vyzvednout. Notebook jsem kontroloval a zjistil jsem, že reklamované vady nebyly řádně odstraněny. Tlačítko é/0 stále vyskakovalo, na touchpadu byly vidět otisky a byl sedřený ( z toho vyplývá, že nebyl měněn), servis aktualizoval BIOS, ale systém ne.
Notebook jsem si nepřevzal, zůstal na pobočce v Ostravě protože servis neodstranil reklamované vady. Vše jsem si nafotil! .
Alza tvrdí, že mám zboží reklamovat znovu. Já, ale chci, aby sjednali nápravu v rámci původních 30-ti dnů.
Plachý
Acer Aspire 5
Prosím o nápravu v rámci původních 30-ti dnů, v případě, že tak neučiní dle zákona chci odstoupit od smlouvy protože se jedná o podstatné porušení smlouvy.
|
Tweet |
Prodávající je povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby vada byla řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy jinak znehodnocena. Povinností prodejce je provést záruční opravu takovým způsobem, aby neutrpěly ani estetické vlastnosti výrobku. Jinými slovy, výrobek by měl po záruční opravě fungovat i vypadat tak, jako by se na něm nikdy žádná vada nevyskytla.
Ihned po převzetí zboží z reklamace je třeba veškeré nedostatky provedené opravy prodejci vytknout. Pokud nezjedná nápravu ani během zbylého času do konce zákonné 30denní lhůty k vyřízení reklamace, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.
Jiná je situace, kdy prodávající vadu sice odstraní, ale podaří se mu poškodit zboží jiným způsobem. Reklamaci bude v takovém případě nutné považovat za včasně vyřízenou, to však nebrání uplatnit spotřebiteli nárok na náhradu vzniklé škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den, pane Plachý. Děkuji Vám za Vaši zprávu. Pro vyjádření ze strany naší společnosti, Vás požádám o zaslání čísla reklamace k prověření situace.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký den.
Číslo reklamace je ASRE21860345. Alza stále tvrdí, že mám zadat novou reklamaci! Poslal jsem Alze fotky, kde je otlačený touchpad, tlačítko je úplně nakřivo, systém není zaktualizovaný a preenscren, kde mi prodavač vypsal všechny vady do mailu. Paní ze stížností mi napsala, že je vše v pořádku, že na pobočce notebook kontrolovali a je v pořádku a že tlačítko zatlačili. Kolega rano videl, ze to v pořádku neni! Je v pořádku, že opravu autorizovaneho servisu kontroluje a vyjadřuje se k ni prodavač z Ostravy? Chci, aby stav posoudil autorizovaný servis a ne prodavač v modré košili. Alza má k dispozici fotky, kamerový záznam a pořád jim je to málo a chtějí, abych zadal reklamaci novou, na kterou budou mít zase 30 dní. Paní ze stížností mi vypla telefon. To je od někoho na takovém postu "velmi dobrý přístup". I ČOI mi řekla, že musí notebook opravit do zbylých 30-ti dní!
Děkujeme stranám za součinnost.
Zároveň se odkazujeme na naše první vyjádření k tomuto případu. Není-li reklamace řádně vyřízena v zásadně 30denní lhůtě, jedná se o podstatné porušení smluvní povinnosti, což zakládá právo spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrací si strany to, čím původně plnily. Prodávající vrací spotřebiteli bezodkladně peněžní prostředky, zatímco spotřebitel prodejci umožní, aby si mohl převzít danou věc (dle § 1955 občanského zákoníku není spotřebitel zásadně povinen věc dovážet na pobočku či sídlo prodejce a postačí, umožní-li prodejci, aby si věc v místě spotřebitelova bydliště vyzvedl).
Stížnost tímto přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit k tomu, proč nebyla (dle tvrzení spotřebitele) reklamace v původních 30 dnech vyřízena.
Dobrý den, děkuji za uvedení čísla reklamace. Vaše situace byla v rámci prozákaznického přístupu vyřízená následnou reklamaci, která byla ukončená výměnou. Produkt eviduji již vyzvednutý. Pevně věřím, že je tímto vše v pořádku. Přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky.
Nakonec vše bylo vyřešeno dobropisem. Přišlo mi potvrzení, ale peníze zatím ne. Po týdenním dohadování to vypadá, že situace bude vyřešena. Až mi přijdou zpět peníze, potvrdím! Děkuji dTestu za pomoc, myslím si, že tato služba i infolinka má smysl. Plachý
Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek, celou záležitost jsem prověřil a podle aktuálních informací byla nová reklamace ASRE21959326 s produktem Notebook Acer Aspire 5 Pure Silver kovový ukončena vystavením dobropisu č. 3210966960. U dobropisu eviduji proplacení částky na zákazníkův účet a to dne 21.10.2021. Peníze může zákazník očekávat na Vašem účtu do tří pracovních dnů. Věřím, že uvedený případ byl dořešen k jeho spokojenosti. Přeji pěkný zbytek dne, Marek, Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost po uplynutí lhůty, kterou uvedla společnost (3 pracovní dny), potvrdit kladné vyřízení celé věci a stížnost poté případně uzavřít s dosažením dohody.
Peníze mi přišli. Tuto stížnost požaduji za vyřízenou. Děkuji za pomoc. Plachý
Dobrý den, děkuji Vám za zprávu a jsem ráda, že záležitost byla vyřešená k Vaší spokojenosti. Přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky