Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, opravdu nerad píšu tuto stížnost, ale nevím si již rady a takto si vykládám jednání Alzy ohledně reklamace...
Vznik reklamace z důvodu zakoupení zboží, které neobsahovalo originální příslušenství v hodnotě 1500,- (vycházím z cen stanovených výrobcem), ale pouhou alternativu v podobě levných Alza produktů, aniž bych na to byl upozorněn.
Jedná se o zánovní zboží, nicméně má obsahovat veškére adekvátní příslušenství (vycházím z tvrzení pracovníků Alzy, kteří mi toto potvrdili i smluvními podmínkami)
Reklamace měla být vyřešena doplněním příslušenství. To se nestalo a při následovném řešení problému mi bylo písemně sděleno, cituji...
,,dle vyjádření kolegů originální adaptér 60W nemáme k dispozici a ani dodavatel nám jej nedokáže zajistit. K dispozici máme pouze 30W originální adaptér, který bude nabíjet pomaleji. Budete mít zájem i přesto o dokompletaci?
Pokud nesouhlasíte s návrhem, tak jediná možnost je odstoupit od kupní smlouvy."
Trapas je v tom, že 60w adaptér neexistuje a v krabici má být dle popisu výrobce 65w adaptér, který je dostupný ke koupení jak na Alze tak na oficiálních stránkách výrobce
Závěr z tohoto? Už jen to prodání zařízení bez příslušenství se dá považovat jako pokus o krádež, protože zákázník, který nemá vědomí o tom co má box obsahovat by mohl být takto okraden o drahé příslušenství.
A hlavně za nevhodné považuji pokus o navedení mě ke zrušení smlouvy za pomoci lživých informacemi o nedostupnosti adaptéru, který je dostupný ke koupení přímo na stránkách Alzy
OnePlus 8T 128GB zelený, IMEI 8690********378
Požaduji box k telefonu s adekvátním příslušenstvím. S adaptérém počítám, jelikož je dostupný a zbylé příslušenství (kabel a kryt) v případě absence finančně vykompenzovat... od smlouvy rozhodně nebudu odstupovat, jelikož by to bylo akorát v prospěch Alzy
|
Tweet |
V případě, že dodané zboží neodpovídá objednávce, má spotřebitel právo na uplatnění reklamace. Věc neodpovídá objednávce i tehdy, není-li k ní dodáno objednávce odpovídající příslušenství.
Při reklamaci se užije tzv. hierarchie nároků podle § 2169 občanského zákoníku. Předně je prodejce povinen provést opravu věci tak, aby věc odpovídala objednávce. Není-li oprava možná, je výrobce povinen dodat spotřebiteli nový kus. Není-li možná ani jedna z výše uvedených variant, má spotřebitel nárok na vrácení peněz (odstoupení od smlouvy).
Jestliže podnikatel nevyřídí reklamaci tak, jak ji vyřídit měl a objektivně mohl (např. nedodá nový kus, ačkoliv tento kus dále volně prodává a má ho tedy evidentně k dispozici), jedná se z jeho strany o porušení jeho povinnosti. Dle § 2169 občanského zákoníku totiž způsob řešení reklamace odstoupením od smlouvy přichází v úvahu pouze tehdy, není-li možné vyřešit reklamaci jiným způsobem. Navíc způsoby řešení reklamace jsou v zákoně pojímány jako "nároky spotřebitele". To znamená, že spotřebitel by musel odstoupení od smlouvy jako způsob řešení reklamace nárokovat a podnikatel by ho následně buď uznal, anebo neuznal a reklamaci vyřešil opravou věci nebo dodáním nové věci.
Pokud se však spotřebitel vyjádřil tak, že si odstoupení od smlouvy nepřeje a přeje si dodání nového kusu, s kterým podnikatel dle jeho slov očividně disponuje (nabízí ho ve volném prodeji), je podnikatel povinen tomuto nároku vyhovět (odmítnout by ho mohl jen tehdy, pokud by připadala v úvahu "pouhá" oprava reklamovaného zboží, což ale není tento případ).
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli, jsme tedy jakýmsi "prostředníkem" a nemáme přístup do interních systémů společností. Z tohoto důvodu není možné splnit neveřejnou žádost spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek, podle aktuálních informací byla reklamace AORE21871016 ukončena vystavením dobropisu č. 3210950302. U reklamace bylo zákazníkovi umožněno odstoupení od kupní smlouvy a s tímto řešením souhlasil. Věřím, že nyní je vše dořešeno k spokojenosti zákazníka. Marek, Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl k výše uvedenému vyjádření společnosti vyjádřit a stížnost případně uzavřít.
Byli jsme spotřebitelem informováni, že stížnost považuje za vyřešenou. Problém byl vyřešen dodáním nového kusu výměnou za zánovní a to bez navýšení ceny.
S ohledem na výše uvedené vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.