Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti Courlux jsem obdržel fakturu za holicí strojek na jméno mého nezletilého syna i když si od nich nic neobjednával a nic jsme od nich neobdrželi. Po úvodní komunikaci kdy jsem na tento fakt upozorňoval byla neoprávněná pohledávka předána inkasní společnosti INTRUM.
Zboží jsme neobdrželi
Zrušení vymáhání neoprávněné pohledávky, vymazání všech údajů mého syna z jejich databází. Zrušení všech případných dalších objednávek a zásilek.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Objednávku na jméno Adam Olisar obdržela společnost Courlux prostřednictvím webových stránek firmy Courlux: www.courlux.com, včetně adresy, e-mailu a telefonního čísla, a to dne 12. 6. 2021. Firma Courlux má k dispozici IP adresu, ze které byla tato objednávka na pánský holicí strojek značky FlexiFront Triflex odeslána.
Na základě této objednávky, odsouhlasených Obchodních podmínek a potvrzení, že objednávající zákazník je starší 18ti let, bylo na e-mailovou adresu Adama Olisara odesláno Potvrzení objednávky znovu se všemi detaily, kde bylo uvedeno, že úvodní zásilka obsahuje 1 pánský holicí strojek a 3 kusy náhradních holicích hlavic značky FlexiFront Triflex. Za tuto úvodní zásilku se platí pouze poštovné a balné ve výši 99,- Kč. Toto písemné potvrzení objednávky zasílá firma Courlux všem novým zákazníkům proto, aby nedošlo k nedorozumění, a pokud byla objednávka na internetu provedena omylem, aby měl zákazník možnost ji kompletně stornovat ještě před odesláním zboží. Při objednávce zboží na internetu musí zákazník odsouhlasit a potvrdit, že je starší 18ti let, aby mohla být jeho objednávka vůbec odeslána a u firmy Courlux zaregistrována.
Dle této objednávky byla na adresu Adama Olisara odeslána pouze úvodní zásilka s pánským holicím strojkem značky FlexiFront, dne 16. 6. 2021, č. faktury: 72839952200, datum splatnosti: 28. 7. 2021.
K zaplacení této faktury ani ke vrácení zboží nedošlo, proto firma Courlux po uplynutí splatnosti faktury, zaslala Adamovi Olisarovi nejdříve upozornění formou SMS, a dále pak dvě písemné upomínky na tuto neuhrazenou fakturu. Jelikož veškeré tyto výzvy k zaplacení nebo vysvětlení, proč nebyla faktura uhrazena, zůstaly bez reakce, předala firma Courlux tuto pohledávku na inkasní kancelář Intrum k vymáhání. Pokud dojde k tomu, že zákazník předmětnou zásilku vůbec neobdržel, že mu nebyla doručena, je potřeba kontaktovat zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux, a to telefonicky, e-mailem, dopisem nebo přes webové stránky firmy, a zde tuto skutečnost oznámit. Zákaznický servis tuto situaci okamžitě a vstřícně se zákazníkem vyřeší. Velice nás mrzí, že ke vzniklému nedorozumění a následným komplikacím vůbec došlo.
Potvrzujeme, že zasílání výrobků značky FlexiFront, na adresu Adama Olisara, pod zákaznickým číslem 72876828764, bylo ukončeno a zrušeno dne 14. 10. 2021, a že vymáhání pohledávky u inkasní kanceláře Intrum bylo rovněž ukončeno. Osobní údaje byly vyřazeny z databáze zákazníků.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.