Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2019 jsme koupili a nechali si od této firmy namontovat okna a dveře zn. HESTA Harmony, součástí kupní smlouvy byla záruka 5 let. Všechny dokumenty, od smlouvy až po fakturu mohu doložit. Od května letošního roku (2021) jsme se zmíněnou firmou řešili reklamaci zámku u vchodových dveří, kde se firma vyhýbala nápravě a komunikaci - oprava nakonec proběhla (ooprava trvala 4 měsíce od nahlášení, 4 měsíce jsme bydleli bez funkčních vchodových dveří). Současně jsme hlásili další závadu a to, že terasové dveře netěsní a profukují - což je v úsporné novostavbě s rekuperací problém. Závada není do teď odstraněna (5 měsíců). Zároveň jsme před více než měsícem zjistili, že zmíněné ter. dveře jsou prohnuty směrem do interiéru - je to nejspíše jedna z příčin proč netěsní, nelze to vyřešit bežným seřízením. Závada zmíněné firmě nahlášena více než před měsícem. Nikdo z firmy neodpovídá na emaily, při tel. hovoru se stále jen vymlouvají, na smluvené termíny servisu nikdo nedorazil: "pršelo, nemohli jsme přijet", "nemáme kapacity, jsme na montážích" atd. Již jsem si kvůli servisu vzal několikrát volno v práci, ale přesto nikdo nepřijel, abychom mohli sepsat reklamaci, domluvit se na řešení atd. S firmou jsme již měli trpělivosti dostm, blíží se zima a my potřebujem dveře, které těsní. Řešení v rámci smluvené záruky zřejmě neproběhne.
terasové dveře HESTA Harmony - netěsní
Oprava / výměna terasových dveří.
|
Tweet |
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Vzhledem k tomu, že se zde z povahy věci vyžaduje součinnost spotřebitele s podnikatelem, může spotřebitel souhlasit s přiměřeným prodloužením této lhůty. V tomto případě se nicméně domníváme, že nešlo o přiměřenou dobu a navíc nyní prodávající podle popisu spotřebitele nereaguje více než 30 dní na novou reklamaci. Z tohoto důvodu se domníváme, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas a spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy.
Při odstoupení od smlouvy má spotřebitel právo na vrácení peněžních prostředků.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.