Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 6.10.21 jsem v kanceláři E.on uzavřela písemnou smlouvu o dodávce elektřiny.Dnes 14.10.21 mě s E.on kontaktovali, že moje smlouva nebyla systémem přijata a bude mi nabídnuta smlouva nová, samozřejmě za úplně jiné ceny. Ve smlouvě je uvedeno, že je platná po podpisu obou stran.Podpis zástupce E.onu na smlouvě není.Na lince Dtestu mi sdělili, že jednání E.onu mohlo být účelové, že smlouva je platná. Opět jsem kontaktovala zástupce E.onu, že nesouhlasím s jejich postupem.Sdělili mi, že se jedná pouze o návrh smlouvy, která nemusí být jimi přijata. V průběhu jednání při podpisu smlouvy mi nikdo nesdělil, že se jedná pouze o návrh, obdržela jsem Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny/ dále jen smlouva/. Ujistili mě, že nemusím kontaktovat svého současného dodavatele s výpovědí/3-E.CZ/,že E.on vše potřebné ke změně dodavatele vyřídí za mne. Jen mu zaslat stav svého elektroměru, což jsem učinila. Nikdo mě neupozornil, že moje smlouva nemusí být akceptována ze strany E.onu.Děkuji za Vaši odpověď. Jitka Sojková
Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny ze sítě nízkého napětí
Dodržení smlouvy.
|
Tweet |
Dle popisu spotřebitelky je přímo ve smlouvě obsažena informace o tom, že smlouva strany zavazuje až tehdy, podepíšou-li ji obě strany. V takovém případě platí, že pokud smlouva podepsána oběma stranami nebyla, nevznikl platně závazek.
Jinou otázkou je, zda společnost nebude odpovědná za způsobenou škodu v rámci tzv. předsmluvní odpovědnosti, která je upravena v § 1728 a § 1729 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Každý může vést jednání o smlouvě svobodně a neodpovídá za to, že ji neuzavře, ledaže jednání o smlouvě zahájí nebo v takovém jednání pokračuje, aniž má úmysl smlouvu uzavřít. Dospějí-li strany při jednání o smlouvě tak daleko, že se uzavření smlouvy jeví jako vysoce pravděpodobné, jedná nepoctivě ta strana, která přes důvodné očekávání druhé strany v uzavření smlouvy jednání o uzavření smlouvy ukončí, aniž pro to má spravedlivý důvod. Strana, která jedná nepoctivě, nahradí druhé straně škodu, nanejvýš však v tom rozsahu, který odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech.
Spravedlivým důvodem je možné rozumět typicky důvod založený na nějaké objektivní skutečnosti, kterou nebylo možné předvídat, a které je způsobilá založit významný nepoměr v právech a povinnostech (§ 1765 občanského zákoníku). Nevíme, čím ukončení jednání o smlouvě v původním znění podnikatel odůvodnil, a proč vzápětí začal nové jednání o smlouvě s jiným obsahem, a proto nejsme schopni záležitost blíže posoudit.
Společnost E.ON Energie, a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Stížnosti svých zákazníků řeší společnost pouze prostřednictvím útvaru Management Stížností (vedoucí pan Zbyněk Holoubek, zbynek.holoubek@eon.cz).
Pokud máte další doplňující dotazy můžete se obrátit na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 099.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.