Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#53155Přeplatek za vyúčtování plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2021, před 3 lety

Jana Bansetová

Znění stížnosti

Dobrý den,mám dotaz ohledně přeplatku za plyn,který činí 22000kč,co s ním teď bude.Jana Bansetová


Požadované řešení

Zaslat přeplatek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 14:07, před 3 lety

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období (resp. možný přeplatek z vyúčtování nebyl vyplacen včas), měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Jestliže přeplatek skutečně existuje, je poskytovatel služeb tento přeplatek vrátit spotřebiteli. Pokud by tak neučinil, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Je vhodné kontaktovat společnost, aby spotřebitel zjistil, zda k zadržení nemá právní důvod.

Pro úplnost bychom chtěli spotřebitele upozornit, že služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Jsme pouze zprostředkovatelem komunikace mezi stranami a nemůžeme zjišťovat, zda přeplatek existuje a v žádném případě jej zasílat. Přestože společnost bude o této stížnosti informována, je vhodné, aby spotřebitel kontaktoval společnost i přímo, neboť komunikace na naší službě závisí na dobrovolnosti stran.

Na závěr bychom chtěli podotknout, že v případě, kdy by podnikatel nereagoval na výzvy spotřebitele, je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:57, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.