Společnost


ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53170Nemáme skladem, tak nedodáme?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2021, před 3 lety

Jan Moravec

Znění stížnosti

Dobrý den,

produkt jsem objednal dnes - 15.11. a na stránkách bylo uvedeno, že je skladem ve většině prodejen v Praze. Navíc byl uveden jako akce 1+1. Přišlo i potvrzení objednávky. Po jeho objednání na pobočce, kde měl být skladem, se na webu z ničeho nic objevilo následující ..

 - "Produkt je dočasně nedostupný - Tento produkt je vyprodaný a neznáme přesný termín jeho dodání na sklad."

Po několika hodinách mi zavolal někdo ze zákaznické linky a řekl mi, že mi buď můžou zaslat poslední kus, který mají na skladě, nebo zásilku celou vystornují.

Rozumím tomu správně, že mi e-shop musí po potvrzení objednávky zboží doručit? Když jsem totiž na tuto skutečnost nejednou upozorňoval pána na lince, tak mi řekl, že mi nemůže zaručit dodání zboží.

Jestli si pamatuji správně, pokud se produkt stále vyrábí a je skladem u dodavatele, tak by s tím neměl být vůbec problém. Jako zákazník bych s tím neměl být vůbec obtěžován a už vůbec ne způsobem, jakým proběhl tento hovor. Rozumím tomu, že v aktuální krizi s koronavirem můžou nastat logistické problémy, avšak to by mělo být to první a zároveň poslední, čím mě měl pán na lince obtěžovat.


Produkt

Uriage Bariésun Minerální opalovací krém SPF50+ 100 ml - Kód: 50089262


Požadované řešení

Dodat zboží a dodělat skript zákaznické lince, případně informovat je o právech zákazníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 12:04, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Záleží čistě na spotřebiteli, zda považuje za účelné neodstoupit od smlouvy, i přes informaci od podnikatele, že neví, kdy zboží bude schopen doručit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:41, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.