Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
z cestovní kanceláře Extrem Sport, s.r.o. mi nebyly do zákonem stanoveného termínu (nejpozději do 14 dnů od uplynutí tzv. ochranné doby, končící 31. srpna - tedy cca do poloviny září) vyplaceny peníze za zájezd dle zákona "LexVoucher" (na základě vydaného poukazu/voucheru dle zákona LexVoucher). Vrácení peněz jsem urgoval, bohužel ale bez jakékoliv odezvy ...
Nyní jsem na registru živnostenského podnikání zjistil, že cestovaní kancelář má pozastavenu činnost (resp. Přerušení provozování živnosti oznámené podnikatelem) - od 08.01.2021 do 31.07.2021 a nyní nově od 01.09.2021 do 31.12.2022.
CK byla pojištěna proti úpadku. Na stránkách Extrem Sport (https://www.alpynaden.cz/pojisteni) je nyní v sekci "POJIŠTĚNÍ CK PROTI ÚPADKU" informace - "EXTREM SPORT pro rok 2021 přerušila svůj provoz jako cestovní kancelář a působí jako cestovní agentura."
Jak se, prosím, postupuje v uvedeném případě - má se člověk obrátit např. na pojišťovnu, u které byla CK v minulosti pojištěna ?
Děkuji Vám za informace.
Navrácení plné částky zaplaceného za zájezd.
|
Tweet |
Jestliže se měl zájezd konat mezi 20 únorem 2020 a 31. srpnem 2020 bude mít podnikatel možnost využít tzv. ochrannou dobu. Jedná se de facto o odložení splatnosti pohledávek, které vznikly v důsledku nutnosti zrušit zájezdy v důsledku pandemie nemoci COVID-19. Tuto problematiku upravuje zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (označovaný jako "lex voucher").
V případě, že podnikatel využije ochrannou dobu, je povinen o této skutečnosti informovat spotřebitele a vystavit mu poukaz (voucher) na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených spotřebitelem. Podnikatel má povinnost předat tento poukaz spotřebiteli v listinné podobě. V elektronické podobě je možné poukaz vydat pouze v případě, že uzavření smlouvy proběhlo také elektronicky nebo s poukazem v elektronické podobě spotřebitel souhlasil.
Podnikatel může spotřebiteli již během trvání ochranné doby nabídnout jiný zájezd, ale tento zájezd musí být minimálně stejné nebo vyšší kvality, než byl zájezd původní. Spotřebitel nemusí s nabídkou nového zájezdu souhlasit, a může po skončení ochranné doby požadovat vrácení uhrazené platby.
Jestliže spotřebitel vystavený poukaz nevyužije, má právo na jeho proplacení zásadně nejpozději k 14. září 2021. Pořadatel není oprávněn zadržovat spotřebitelovy peněžní prostředky po delší dobu, jednalo by se z jeho strany o tzv. bezdůvodné obohacení. Podle § 2991 občanského zákoníku, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit spotřebiteli bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pozastavení činnosti cestovní kanceláře nebo změna na cestovní agenturu nehrají vliv na trvání pohledávky vzniklé na základě zrušení zájezdu ze strany podnikatele. EXTREM SPORT, s.r.o. je stále existující a fungující právnická osoba, která je stále zodpovědná za pohledávky vůči ní. Pokud by se společnost EXTREM SPORT, s.r.o. ocitla v úpadku, může se spotřebitel domáhat proplacení voucheru vůči pojišťovně, neboť vouchery vydané v režimu zákona "lex voucher" musí být dle tohoto zákona pojištěné pro případ úpadku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Rovněž je možné celou záležitost řešit soudní cestou, za tímto účelem může spotřebitel kontaktovat advokáta (databáze dostupná na www.dtest.cz/advokati).
Dobrý den,
bohužel klient nereagoval na dřívější maily, kde bylo dotazováno, zda-li si vybeve jiný pobyt nebo požaduje vrátit částku.
Čím došlo k prodloužení lhůty vrácení obnosu složené u naší CK - nyní CA.
Klientovi byla vrácena celá částka LEX Voucheru 18.10.2021 převodem na jeho bankovní účet.
Krásný den
Monika Ničová
Děkujeme společnosti za součinnost a její vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost na vyjádření společnosti reagovat a stížnost případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
potvrzují zde uvedené vyjádření paní Ničové - souběžně s touto stížností jsem psal další mail do cestovní kanceláře/agentury, na který mi bylo obratem odpovězeno, a na základě kterého mi byla vyplacena celá částka na účet.
Děkuji tímto paní Ničové za reakci.
Pěkný den,
Pavel Oplatek