Společnost


FajnCestování.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53196Nevrácené peníze za neuskutečněný zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2021, před 3 lety

Lenka Jarnotová

Znění stížnosti

Na počátku března 2020 jsem zaplatila 9.390 Kč za lyžařský zájezd na Kaprun, který se kvůli covidu a uzavření hranic neuskutečnil. Smlouva o zájezdu je mezi mnou a pořadatelem zájezdu CK A21 v zastoupení Fajncestovani.cz s.r.o.
Dne 21.4.2020 jsem emailem obdržela "poukaz na zájezd". Z počátku probíhala i emailová korespondence ohledně možnosti přesunutí termínu zájezdu na jaro 2021, s čímž jsem souhlasila, ale ani tento zájezd se nakonec neukutečnil.
Opakovaně jsem emailem žádala Fajncestovani.cz o navrácení peněz. Dne 31.5.2021 od nich přišel poslední email, že klienty postupně do 31.10. vyplácí, nicméně od té doby nereagují ani na maily, telefony jsou buď nedostupné, nebo je nezvedají.
V kontaktu jsem byla i s CK A21, kteří tvrdí, že jim platba za zájezd od Fajncestovani.cz nebyla doručena, tudíž se mnou nemohou o navrácení peněz jednat.
Popravdě sama nevím, kdo je vlastně smluvní strana a na koho se mám v této věci obracet. Mým záměrem je samozřejmě dostat mé peníze za neposkytnutý zájezd zpět.


Produkt

Neuskutečněný lyžařský zájezd Kaprun (Rak) 10.4-14.4.2020 / nevrácení penez


Požadované řešení

Jednoznačně a jedině navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2021 12:29, před 3 lety

Jestliže byl spotřebiteli vystaven poukaz v režimu zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (zákon označovaný jako "lex voucher"), je podnikatel povinen nevyčerpaný voucher spotřebiteli proplatit zásadně do 14. září 2021.

Výše uvedené vyplývá z § 3 odst. 2 a § 6 odst. 2 zákona "lex voucher"). S ohledem na popis stížnosti je přitom velmi pravděpodobné, že spotřebiteli byl vystaven poukaz právě v režimu zákona "lex voucher" a výše uvedená pravidla se na jeho vztah s pořadatelem vztahují.

V takovém případě by měl pořadatel zájezdu zákonnou povinnost (kterou nelze změnit smluvním ujednání v neprospěch spotřebitele) vrátit spotřebiteli peněžní prostředky odpovídající výši nevyčerpaného poukazu nejpozději k 14. září 2021. Zadržování peněžní prostředků, které náleží ze zákona spotřebiteli, po další týdny či měsíce není možné. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Zároveň je možné s ohledem na výši pohledávky, kterou spotřebitel vůči pořadateli má, zvážit kontaktování advokáta a celou věc řešit soudní cestou. Databáze advokátu viz např. na www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 15:03, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 15:40, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.