Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#53220Prodlužování doby navrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2021, před 3 lety

Petr Lorenc

Znění stížnosti

Moje objednavka 4x pneu Barum POLARIS 5 195/65 R15 91 T zimní za 4 516 Kč mi nebyla dorucena v pozadovane datum (7.10.2021). Kontaktoval jsem Alzu i dopravce DPD, kde Alza mi rekla, ze objednavka byla odeslana ale dopravce DPD, ze zadny balik neprevzal. Pote jsem si s Alzou vymenil jeste nekolik telefonatu a mailu, kde se ukazalo, ze nejspise jejich dodavatel pneu objednavku neodeslal - stale to resi (jiz skoro 14 dni) a tim mi blokuji penize, ktere nemohu vyuzit na nakup pneu nekde jinde. Je pekne, ze se omlouvaji, ze to resi s dodavatelem ale to neni muj problem, ze v tom oni maji neporadek - chapal bych kdyby mi vratili penize a pak si to spolu nejak doresili - takhle nemam ani pneu ani penize!

Nekolik emailu, kontaktovani na FB a par telefonatu mi prijde uz prilis na to, aby se stale nic nedelo.


Produkt

Barum POLARIS 5 195/65 R15 91 T zimní - Objednavka 446545936


Požadované řešení

Vraceni penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2021 10:17, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.10.2021 17:19, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že vyřízení Vaši objednávky trvá déle než je zvykem.
Bohužel v textu Vaši zprávu neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail. Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.

Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.10.2021 17:28, před 3 lety


Petr Lorenc

Vase skoro automaticka/strojova odpoved me neprekvapuje. Odpovida jednani, ktere jsem v teto zalezitosti zatim z Vasi strany vypozoroval. Cislo objednavky jsem zadaval jiz v uvodnim textu, ktery si stacilo precist ale chcete-li, pak muzu jeste jednou: "Objednavka 446545936". Udavam i dalsi informace: cislo reklamace jste mi bohuzel nepridelili, Faktura 2911298937, email lorenc55petr@seznam.cz. Jedna se o 4x Barum POLARIS 5 195/65 R15 91 T zimní v celkove hodnote 4 516 Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2021 08:57, před 3 lety

Dobrý deň, pán Lorenc,

snažila som sa Vás telefonicky kontaktovať na číslo, ktoré máte uvedené v objednávke, žiaľ neúspešne.

Všetky informácie o stave objednávky som Vám preto zhrnula v e-maili, konkrétne v komunikácii CCT15341747. Dodávateľ nám potvrdil, že objednávku bude dnes expedovať. O čase jej dodania budete informovaný sms alebo e-mail od dopravcu.

Verím, že objednávka Vám bude doručená v poriadku.

S priadním pekného dňa

Zuzana - Alza cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.10.2021 21:00, před 3 lety


Petr Lorenc

Hodnocení:

Komentář: Je trochu smutne, ze reseni problemu iniciovala az zde napsana stiznost. Predchozich 10 dni komunikace mi prislo hazeni zodpovednosti od Alzy k dopravci. Ale s naslednym (tj. az po napsani stiznosti sem) resenim problemu a rychlosti jsem vcelku spokojen. Byly mi vraceny penize a poskytnut poukaz na dalsi nakup.