Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#53231Neuznaná reklamace- resp uznaná, ale nízké odškodnění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2021, před 3 lety

Stanislav Polášek

Znění stížnosti

Dobrý den. Spol. Čedok jen částečně uznává reklamaci. Neinformovala dopředu o "zamoření" hotelu rotaviry, přičemž to věděli min měsíc před odletem. Dle mě by měla vrátit vyšší částku.
viz popis:
Přílet na dovolenou v odpoledních hodinách proběhl v pořádku. Delegát na letišti na nic neupozorňoval, v hotelu jsme se ubytovali. Již během prvního dne jsme viděli zvracející cizí dítě a vnímali různé rozhořčené diskuze. Jelikož cizí jazyk moc neumíme, nic konkrétního jsme nevyslechli. Druhý den na uvítací schůzce delegáta začal po přivýtání slovy: "Jak již někteří víte z různých diskuzí, panuje zde na hotelu zamoření rotavirovou infekcí, hlavně si furt myjte ruce a na nic zbytečně nesahejte". Docela silné na úvod vytoužené dovolené. Pán asi neví, že malé děti moc nedonutíte "na nic nesahat". Vše navíc zlehčoval slovy: " nebojte..dostanete injekci a druhý den vám bude lépe. Pokud to někdo bude mít horší, vezmou ho na 2-3 dny na kapačky do nemocnice". Za normálních okolností, pokud bych měl možnost, bych okamžitě sbalil děti a odjel z takového hotelu pryč. To je také důvod reklamace. Cestovní kancelář o tomto neřešeném problému v hotelu věděla dlouhodobě. I dle potvrzení zaměstnanců to tam trvalo již od července. Kancelář měla informovat již před odletem s možností změny dovolené nebo zrušením. To neučinila.
Výsledek byl takový, že první dítě onemocnělo hned následující den tuším dopoledne, kdy se pozvracelo na chodbě hotelu. Následoval průjem a teploty, návštěva doktora, injekce a defacto trvalý pobyt na pokoji. Druhé dítě se necítilo dobře již ten stejný den večer a další den taktéž zvracení, průjem a teploty mnohem vyšší- silně přes 40st., které se nedařily ani srážet. U lékaře a v resortu jsme se postupně potkávali s jinými Čechy, kterí taktéž znechuceně ventilovali své příběhy. Např. Maminka na svatební cestě s 2 měsíčním miminkem v nemocnici na kapačkách již 3.den. Další skupina- 5 lidí z 6ti jsou nemocní. A spousty dalších příběhů. Toto opravdu není vize dovolené za 50tis. Kč, ale spíš děsivý a zlý sen. Čekal bych že v zemi EU takový hotel uzavřou, vydezinfikují a za pár dní zase otevřou. Hold ale peníze jsou silnější než lidské zdraví.
Dcery se zotavili až poslední den, tak naštěstí cesta letadlem zpět byla relativně poklidná.
Ještě zmíním, že i zaměstnanci hotelu již byly totálně znechuceni situací- uklízečky už některým i odmítali opakovaně převlékat znečištěné postele od pozvracení nebo průjmu. Nám také jen hodili na zem povlečení ve stylu "povlečte si to sami". Špinavé povlečení se pak na chodbě válelo klidně celý den než ho odvezli. Toť k hygieně. Bazén a okolí také moc nečistili na danou situaci. Přílohou zasílám fotky.

Cestovní kancelář na toto (reklamace proběhla hned na místě přes delegáta) odpověděla neutrálně, neurčitě a nabídla odškodné 10tis Kč (na první pokus jen 7500,-). Dle mě by to mělo být alespoň 1/2.


Produkt

sml.č. 3346794


Požadované řešení

Vrácení částky alespoň ve výši 50%


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2021 15:15, před 3 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit. Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve. V tomto případě se za vadu se považuje zamoření hotelu rotaviry a také nedostatečné informování o této nemoci ze strany pořadatele.

Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Navíc je možné za určitých okolností uplatnit vůči pořadateli zájezdu nárok za tzv. újmu za narušení dovolené dle § 2543 občanského zákoníku. Nárok na náhradu újmy způsobené narušením dovolené je možno uplatnit zejména v případě, že byl zájezd vinou pořadatele zmařen nebo podstatně zkrácen. Nárok na tuto náhradu je možné uplatnit spolu s reklamací zájezdu.

Dle našeho názoru není sleva nabízená pořadatelem přiměřená k rozsahu vad a trvání, a myslíme si, že by byla vhodná vyšší sleva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Spotřebitel rovněž může zvážit kontaktování advokáta, který by mohl posoudit zda by nebylo vhodné uplatnit nároky vzniklé z újmy na zdraví, či jiné nemajetkové újmy, vůči pořadateli. Seznam advokátů dostupný např. z https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2022 15:25, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.