Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dne 19.10.2021 mi byl na prodejně v Bohumíně zamítnut prodej alkoholu, jednalo se o pivo.
Při požádání o předložení občanského průkazu byla paní prodavačce mnou předložena Odis karta, tedy karta MHD vydané státním podnikem, který ověřuje před vydáním průkazu veškerou pravdivost zadaných údajů, zejména totožnosti (fotky) a shodu data narození.
Pokud správně vím, k prodeji alkoholu a jiných tabákových výrobků stačí prodavačce předložit platný doklad s fotkou a datem narození (obč. průkaz, řidičský průkaz, pas, ISIC, nebo již zmíněná kartička hromadné dopravy).
Zda vyhlížím ve svých 23 letech na 17 let opravdu netuším, ale prodavačka neměla ani námahu se na ODIS kartu podívat a odbyla mě arogantním povýšeným tónem, že alkohol prodá pouze s dokladem vydaným státem.
Pokud jsou mé informace správné a prodavačka není správně proškolena, obírá svého zaměstnavatele o profit, ačkoliv v mém případě drobný.
Měla by prodavačka být dostatečně proškolena.
Jednalo se o pokladnu č.3, blond prodávající v čase 15:39.
Prodej alkoholu nezletilým
Zajímalo by mě, zda jsou mé informace správné, pokud ano, požaduji řešení s danou pokladní.
Pokud ne, budu moudřejší do příště.
|
Tweet |
Žádný zákon neukládá prodávajícímu povinnost (ani právo) kontrolovat občanský průkaz. Povinností prodávajícího je neprodávat alkohol osobám mladším 18 let. Zároveň kupujícímu není uložena povinnost legitimovat se občanským průkazem prodavači. České zákony neukládají ani povinnost nosit občanský průkaz u sebe, natož se jím prokazovat.
Domníváme se proto, že v tomto případě byly kladeny podmínky nad rámec zákona, přičemž tyto podmínky nebyly odůvodnitelné. Máme za to, že průkaz vydaný v rámci veřejné správy, na kterém je fotografie a datum narození, je dostačující.
Dobrý den, paní Kolářová, mrzí nás, Vámi popsaná situace. My zde bohužel nemáme možnost situaci prověřit, proto Vám doporučujeme v této záležitosti kontaktovat náš zákaznický servis na e-mail hotline@lidl.cz . Děkujeme, že jste se na nás prostřednictvím dTestu obrátil. Přejeme Vám hezký den. S pozdravem Lidl Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za vyjádření. Dle reakce dTestu je tedy má nespokojenost na místě. Děkuji i za reakci společnosti Lidl, na hotline jsem psala. V první odpovědi jsem dostala omluvu, s tvrzením, že byla situace řešena se zaměstnanci. Na mou následnou otázku, zda se situace bude opakovat znovu pokud si budu chtít alkohol s mhd kartou zakoupit, mi bylo nejistě odpovězeno, že by neměla, avšak doporučují nosit s sebou obč. průkaz. Tudiž neshledávám situaci jako kompletně vyřešenou a podle arogance prodavačky očekávám, že by se situace opakovala znovu. Nezbývá než zkusit a zjistit.
Poprosím tím pádem o uzavření.