Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 6.8.2021 jsem si na e-shopu Okay.cz objednal zboží, které mi nebylo dodáno. Nejprve jsem volal na infolinku Okay, kde mi bylo sděleno, že přechází na novou verzi SAP systému a objednávka bude dodána v následujících dnech. Nic z toho se nestalo. Poté jsem s nimi komunikoval e-mailem a neustále dokola se vymlouvali na ty samé věci - "V současné chvíli řešíme technické potíže v našem systému, které se snažíme co nejdříve odstranit.". Přesně tyto zprávy jsem od nich dostával dokola přes 2 měsíce neustálého doprošování. Zboží zkrátka neposlali a vždy se vymluvili na to samé.
Dne 13.9. jsem se tedy rozhodl zboží již nechtít a místo toho chci po Okay vrátit peníze.
Na tento můj požadavek jsem dne 14.9.2021 z oddělení péče o zákazníky od jisté M.Z. dostal tuto odpověď -
-----
Vážený pane XXXX,
požadavek na vrácení platby z objednávky č. XXXXXXXXX byl zadán. Peníze Vám budou vráceny do 14 dnů.
-----
Dnes je 20.10. a peníze jsem neobdržel ani po opětovném upozornění, že mi žádné peníze nevrátili. Na toto jsem dostal následující odpověď opět od paní Z. dne 7.10.2021 -
-----
Dobrý den, pane XXXX,
velice se omlouvám. V současné chvíli řešíme technické potíže v našem systému, které se snažíme co nejdříve odstranit. Z tohoto důvodu se vrácení platby z Vaší objednávky mohlo opozdit. Věřím, že Vám peníze budou vráceny co nejdříve. Děkuji za pochopení.
-----
Myslím si, že každému teď je jasné, o co jim jde. Dokonce jim je jedno, že celou věc chci předat na českou obchodní inspekci.
Bezdrátová sluchátka Niceboy HIVE 3 Aura ANC
Vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
situace nás velmi mrzí, nicméně dle dostupných informací již byla záležitost vyřízena prostřednictvím platební brány GoPay.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Peníze právě byly ze strany obchodníka vráceny. Děkuji mnohokrát za vyřešení problému.