Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.11.14 jsem si objednala 10 balení křížal a za objednávku jsem měla dostat 1 bal.jako dárek. Ještě ten den jsem zaplatila převodem z účtu.Po připsání na účet Jablíčkového ráje jsem zboží měla obdržet.Začátkem prosince jsem nedodané zboží urgovala, ale marně.
sušené ovoce - křížaly
požaduji dodání objednaného zboží, nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Internetové stránky podnikatele jsou nedostupné, nelze tedy zjistit jeho identifikační údaje.
Pohled ze soukromoprávní hlediska je následující. Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající má nyní povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučejeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Je-li poškozených více a společnost neměla v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.