Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.1.2020 jsem dostala smlouvu o zaplacení poplatku za ujednaný zájezd s cestovní kanceláří CK Metal, Metal- Frut,spol.s.r.o.674,Modřice 66442,v hodnotě 1998Kč.Bohužel zasáhla do toho 1.vlna COVID-19.Byla to doba, kdy se nedalo odhadnout, jak se situace bude vyvíjet.Ze zdravotních důvodu jsem žádala o vrácení poplatku za zájezd už v březnu 2020.Jsem astmatik a cestovat někam, kde bych mohla se nakazit ,jsem nechtěla.Cestování bylo zrušené vládou,a já znovu žádala o vrátění zalohy za zájez.Dostala jsem od cestovní kanceláře poukaz na zájezd v hodnotě 1998Kč,splatností do 31.8.2021,v případě nevyužití mi dle zákona cestovní kancelář vyplatí zaplacenú zálohu v plné výši. V srpnu 2021, kdy podle zákona schváleného vládou,končila lhúta pro zadržování poplatkov za zájezd, jsem napsala CK Metal, aby mi vrátily sumu 1998Kč.Dostala jsem odpověd,že musím počkat.Pak jsem znovu poslala email-odpověd´byla že stratily moje č.účtu.Poslala jsem jim ho 2 krát.Telefon mají záznamník,nikdo ho nezvedá,na email už neodpovídají.Jsem bezradná jak se obyčejný zákazník nedovolá spravedlnosti.Bohužel není to moje první špatná skušenost,co mně vede k tomu abych hledala pomoc a obrátila se na Vás s prosbou.
lex voucher za storno poplatek -zájezd do Bulharska
Od března 2020 žádám aby mi suma 1998Kč byla vrácená.Je to únavné ,neustále píšu CK metal cestovní kanceláří.Uřčitě budu ráda,pokud mi pomůžete tyto peníze od nich dostat spátky.CHci aby mi uhradily peníze za storno poplatek který jsem nemohla využít ani letos.Jsem po operaci nohy,marodim dubna.
|
Tweet |
Dopady koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu se zabývá zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních na zmírnění dopadů pandemie na odvětví cestovního ruchu. Práva plynoucí z tohoto zákona může uplatnit osoba, jejíž zájezd měl termín zahájení mezi 20. únorem 2020 a 31. srpnem 2020.
Jestliže se použije zákon č. 185/2020 Sb., bude mít podnikatel možnost využít tzv. ochrannou dobu. V takovém případě je podnikatel povinen o této skutečnosti informovat spotřebitele a vystavit mu poukaz (voucher) na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených spotřebitelem. Podnikatel má povinnost předat tento poukaz v listinné podobě, v elektronické podobě je to možné pouze v případě, že uzavření smlouvy proběhlo také elektronicky nebo s poukazem v elektronické podobě spotřebitel souhlasil.
Tento poukaz bude mít platnost až do konce ochranné doby, tedy do 31. srpna 2021. Po skončení ochranné doby, a v případě, že spotřebitel nepožádá podnikatele o náhradní zájezd nebo nevyužije jeho nabídky na jiný zájezd obdobné nebo vyšší kvality, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli veškeré uhrazené platby nejpozději do 14 dnů od konce ochranné doby.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.