Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
chtěla bych se s Vámi podělit o zkušenost s tímto eshopem.
dne 9.9.21 jsem objednávala myčku s dodáním max 3-5 dní. Když jsem po 5ti dnech při sledování stavu zboží neviděla žádný pohyb, kontaktovala jsem e-shop.
Zde jsem se dozvěděla, že byla nějaká chyba u dopravce a že do 2 dnů mi bude myčka doručena. Samozřejmě , že se tak nestalo.
18.9.2021 jsem volala znova na zákaznickou linku a byla jsem ubezpečena a s omluvami ujištěna, že ještě 2 dny. To jsem řekla, že už čekat nechci a že odstupuji od smlouvy s okamžitou platností. Poslala jsem tuto žádost i emailem.
20.9.21 když se nic nedělo jsem opět volala na linku a řekli mi že je nějaký problém ať zase čekám.
Napsala jsem na stížnosti a na to konto mi volal velmi arogantní pán, který mne nenechal mluvit a sjel mne za to, že jsem odstoupila od smlouvy a jakoby si za tyto problémy mohu sama. A Ať si počkám.
24.9.21 se na sledování zásilky konečně objevilo storno mé objednávky.
Tak jsem čekala 14 dní kdy mají zákonou lhůtu na vrácení peněz po stornu.
Když bylo 9.10.21 a stále nic tak jsem začla psát na FCB.
Od 10.10.21 je bombarduji po FCB jelikož přes emaily absolutně nekomunikují. KAŽDÝ DEN jsem ubezpečována, že jsou peníze už poslány.
Dnes opět a zase jsem byla ubezpečena, že je to v řešení.
Jelikož vidím, že nejsem jediná tak by možná bylo dobré s tím něco udělat.
https://www.okay.cz/volne-stojici-mycka-nadobi-beko-dfn-26422-x-60cm/
VRAŤTE MI MOJE PENÍZE
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
bohužel bez identifikace nákupu (číslo objednávky nebo účtenky) nelze záležitost prověřit. Prosíme tedy o doplnění.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost údaje požadované společností doplnit. Děkujeme stranám za součinnost.
Jde o objednavku č. 9921064158. Myčka
Spotřebitelka doplnila požadovaný údaj. Žádáme tedy společnost o prověření případu.
Dobrý den,
peníze již má spotřebitelka na účtu - vráceno refundací přes platební bránu GoPay.
Za komplikace se ještě jednou omlouváme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.