Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ptal jsem se na info Mailu CK kudrna jestli potřebuji nějaký test do cílové destinace. Dostal jsem odpověď, že žádný test nepotřebuji:
***************************************************
Od: CK Kudrna
Komu: Jaroslav Fojtik
Datum odeslání: Mon, 12 Jul 2021 19:49:08 +0200
Dobrý den od Kudrnů,
ale vy žádný test mít nemusíte, a pokud si ho chcete udělat, stačí jít na odběrové místo, kde test udělají zdarma.
To samé při příjezdu, pokud jej vyžadují v práci, zajdete si na odběrové místo, kde si udělate test, opět zdarma, a to už v práci bude stačit.
S pozdravem
Kristýna Kudrejová
*prodej zájezdů*
***************************************************
Ještě jednou jsem se přeptal dalším mailem, že to chápu tak, že test nebudu dělat a na tento mail jsem nedostal žádnou odpověď.
Na hranicích mě vyhodili a musel jsem si koupit test v Chorvatsku a jet přes 300km linkovými autobusy. Kvůli tomu jsem se nemohl zůčastnit dvou dnů zájezdu a vznikly mi naprosto neočekávané náklady.
Reklamace mi nebyla uznána prý proto, že jsme v předchozích Emailech komunikovali o tom jestli mám mít test fyzicky jako balíček jak se to dělalo v práci. Ovšem tento mail od CK jsem pochopil tak, že nepotřebuji opravdu žádný test, což bylo uvedení v omyl.
V Rodokapsu bylo napsáno, že test je třeba, ale podle komunikace s pracovnicí CK se situace změnila přesunutím Bosny do zelené a údaj v Rodokapsu již neměl být aktuální.
Získal jsem akorát jedno svědectví od jiného účastníka zájezdu:
*****************************************************************
Ahoj,
v zasade si myslim, ze mas pravdu a ze to byla chyba CK Kudrna. Jestli jsem to pochopil spravne, ty jsi jim v poslednim emailu napsal, ze si zadny test delat nebudes. Z toho jim muselo byt jasne,ze to chapes tak, ze test neni treba. Na to ti meli odpovedet a vysvetlit to. Jestli to neudelali, byla to jejich chyba... Zdenek
*****************************************************************
Zájezd Bosnou s krosnou - 14.7. - 25.7 č22***1-1B
Žádám o úhradu části zájezdu, kterého jsem se nemohl zúčastnit v důsledku chyby pracovnice CK a úhradu zbytečných výdajů.
Autobus Chorvatsko: 24HRK
Antigenní test: 170HRK
Autobus do Sarajeva 16KM
Autobus do Konjic 11KM
Poplatky za batoh 2KM
Ještě jsem platil za taxík 50KM, na to nemám účtenku.
Nevím, jestli mám nárok i na něco jiného?
|
Tweet |
Podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, pokud nejde o zjevný exces. Jednání obchodního zástupce tedy podnikatele zavazuje.
Spotřebitel se tak mohl v dobré víře domnívat, že test opravdu nebude třeba a z tohoto důvodu zájezd objednal/nezrušil.
Jestliže chybou zaměstnance podnikatele přišel spotřebitel o dva dny zájezdu, má nárok na přiměřenou slevu a k tomu náhradu účelně vynaložených nákladů (u těch je nutné prokázat, že vznikly - v tomto konkrétním případě by byl problém u zmíněného taxi).
Z uvedené komunikace nicméně není jasné, zda se jednalo o uvedení v omyl (podle § 583 an. občanského zákoníku), kdy by bylo právní jednání neplatné, neboť by se jednalo o omyl vyvolaný lstí (upraveno v § 824 odst. 2 stejného zákona), nebo o pouhé nedorozumění, které není nijak upraveno. Záleží tedy na kontextu celé komunikace (vč. případných hovorů), protože z popisu se dle našeho názoru jedná o spornou záležitost.
V každém případě se domníváme, že o potřebnosti testu měl být spotřebitel informován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.