Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Cca před třemi měsíci jsme měli zájem o koupi nemovitosti. S-dražby, neboli centrum aukci s.r.o jsme našli náhodně a to z důvodu, že nabízeli nemovitost v námi vyhledávané lokalitě. Zkoušeli jsme volat na číslo uvedené na stránkách, ale odpovědi byl pouze automat, který odkazoval na kontaktní formulář. Zadala jsem e-mail a telefonní číslo. Bohužel nikdo se neozval a cca za den mi přišel e-mail, že pro více informaci k nemovitosti se mám registrovat. Bylo uvedené, že některé služby můžou být zpoplatněné. Proklikla jsem registraci a na zadání čísla OP a RČ jsem se na to vykašlala a poslala jsem e-mail s prosbou montování na tel. kontakt. Po mém e-mailu cca za týden (při nedokončené registraci) jsem obdržela v podstatě odkaz na insolvenční řízení jistého pána, komu nemovitost patřila podotýkám, že tyto informace jsou veřejné dostupné na exekučních stránkách. Po cca dvou a půl měsících mi přišla do e-mailu výhružná zpráva, že jsem neuhradila registrační poplatek za poskytované služby (žádné služby mi nebyli poskytnuté této společnosti) na tu dobu měli zpoplatněné pouze zastoupení exekučních řízeních. Poplatek jsem na doporučení více lidi a také časopisu Dtest a ČOI jsem neuhradila. Prosím o kontrolu a zastoupení v této záležitosti. Dekuji
Neetické a podvodné e-maily že strany pána podnikatele V.
Prosím o ukončení zasílání výhružných e-mailu že strany tohoto podnikatele.
|
Tweet |
Podnikatel je povinen spotřebitele informovat o ceně nabízené služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem, v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále také § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele].
Nejvyšší správní soud opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“ (rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 4. 2015, č. j. 7 As 243/2014-22 nebo rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 3. 2018, č. j. 9 As 32/2018-31).
V tomto konkrétním případě je spotřebitel nucen učinit ke zjištění ceny další úkon(y). Z tohoto důvodu, v souladu s judikaturou Nejvyššího správního soudu citovanou výše, se domníváme, že spotřebitel není poučen o ceně služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem.
Kromě toho, úkon, který spotřebitel musí učinit, spočívá ve vyhledávání ceny v aukčních podmínkách, tedy v dokumentu umístěném mimo smlouvu hlavní („hlavní smlouvou“ je v tomto případě registrační formulář). Odkazuje-li smlouva hlavní (tj. v tomto případě registrační formulář) na nějaký externí text, který má upravit práva a povinnosti stran, je tento externí text nutné považovat za obchodní podmínky. Ústavní soud přitom výslovně zakázal možnost sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu (nález Ústavního soudu 11 ze dne 11. 11. 2013, sp. zn. I.ÚS 3512/11). Při využití logických argumentů lze dojít k tomu, že pokud je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu, tím spíše je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách cenu služby. Obchodní podmínky mají dle Ústavního soudu „sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru.“ Ujednání o ceně služby jistě není ujednáním technického a vysvětlujícího charakteru, právě naopak – jde o jedno z nejpodstatnějších smluvních ujednání.
Pokud jde o informování spotřebitele o tom, že „registrace je zpoplatněna dle platných Aukčních podmínek a ceníku – zde“, je sice toto informování provedeno ve smlouvě hlavní (tj. v registračním formuláři), nicméně občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele i cenové předpisy vyžadují informování o ceně, nikoliv pouze informování o možném placeném charakteru služby.
Pokud jde o rozsudek okresního soudu v Hradci Králové, na nějž se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html), je tento rozsudek soudu nejnižší instance závazný pouze pro konkrétní strany sporu. Nad to se v tomto rozsudku vůbec neuvádí, že byla splněna informační povinnost ohledně ceny. Naopak, dokonce se v něm uvádí, že spotřebitel „měl možnost požadovaný poplatek neuhradit, pokud s ním nesouhlasil.“
Pokud jde o stanovisko krajského inspektorátu České obchodní inspekce pro Královéhradecký a Pardubický kraj, na které se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_coi.html) a z kterého jsme i my při posuzování těchto konkrétních sporů do značné míry vycházeli, obdrželi jsme k 15. 4. 2021 vyjádření ústředního orgánu České obchodní inspekce, které stanovisko krajské pobočky vyvrací. Stanoviska krajského inspektorátu proto již nejsou aktuální.
Z tohoto důvodu v současné době již neexistuje relevantní zdroj, ze kterého by bylo možné dovodit, že tento „model informování o ceně“ je souladný se zákonem. Společnost nemá podle nás nárok na zaplacení registračního poplatku, na nějž je spotřebitel upozorněn mimo registrační formulář, tj. v obchodních podmínkách. Spotřebitel není dle našeho názoru povinen tento poplatek hradit - tuto úhradu Česká obchodní inspekce nedoporučuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Kiryanová, naše vyjádření na neodborné názory dTestu si prosím přečtěte v předchozích stížnostech, ať se to nemusí pořád dokola kopírovat. Registraci jste dokončila a uzavřela s námi smlouvu. To že jsou informace veřejně dostupné, neznamená, že je Vám budeme poskytovat zdarma. Někdo musí tyto nemovitosti z dražeb a insolvencí vyhledat, zadat do inzerce tuto inzerci zaplatit, denně kontrolovat a spravovat celou databázi cca 900 nemovitostí, víte tak nějak orientačně kolik toto vše stojí úsilí, zkuste si tipnout, kolik se na této činnosti musí podílet pracovníků? Kdo Vám dal možnost se s danou nemovitostí seznámit ? Kdo Vám vytvořil možnost se o této nemovitosti "dozvědět" ? Exekutor, nebo ins. správce, nikoli, pouze a jen naše společnost. Pokud jste se nechtěla registrovat, tak Vás nikdo nenutil, nebo snad ano ? Pracujeme pouze pro klienty, kteří se seznámí s našimi podmínkami, co je na tom tak těžkého pochopit ? Neviděla jste před samotnou registrací tučně a velkým písmem slovo ZPOPLATNĚNA ? Opravdu jste tam toto upozornění neviděla ? Nebo jen nyní s odstupem času nemáte "chuť" nám zaplatit poplatek ? Ruku na srdce, jak je to "doopravdy" ? Pokud se chcete řídit názory jiných lidí, nebo dTestu, je to samozřejmě pouze a jen Vaše věc.
Dobrý den. Registraci jsem nedokončila už jenom kvůli zadávání citlivých dat jako je číslo op a RČ, který já všeobecně a z bezpečnostních důvodu nikde a nikdy při registraci neudávám. Jak již bylo zmíněné informace jsem nevyužila a ani nevyužiju. Jestli berete za registraci pouze proklik, ne samotné tlačítko registrovat po řádně zadaných údajích tak je něco špatně. Po NEDOKONČENÍ reagistraci jsem vám psala e-mail s prosbou kontaktovat mě na telefonní kontakt a v zápětí na to mi přišli nějaké údaje a informacemi které jsem se neprosila a které jsem našla bez Vaši pomoci již dříve. Pravě vy jste se tvářili, že s danou nemovitosti máte něco společného jako realitní makléři. Pokud registraci evidujete jako dokončenou (což rozhodně nebylo učiněné mnou ani osobami mně blízkými) v tomto případě se jedná o sfalšování dat, nebo svým způsobem i krádež identity. V tomto případě mám nárok na žádost vymazání svých údajů aby jste je nemohli používat ke své obchodní činnosti. Ještě jednou opakuji, že registrace ani mnou ani osobami mně blízkými NIKDY NEBYLA DOKONČENA. Co se týká vašeho rádoby poplatku, v době mého zájmu o určitou nemovitost nebylo ani zmínky. Dle Vašich stránek jste měli/máte pouze zpoplatněné zastoupení, ale před třemi dny došlo k aktualizaci a přidali jste řádek ,,poplatek za registraci….”. Pokud si chcete ohánět nějakou rádoby stopou na internetu uvědomte si, že každá aktualizace veřejných stránek se dá dohledat. Ještě jednou Vás vyzývám o vymazání mých údajů z NEDOKONČENÉ mnou ani osobami mně blízkými moje údaje a přestali výhrůžnou činnost. Stejně jako ostatní tady, poplatek za něco o co jsem nechtěla a ani nežádala platit rozhodně nebudu a žádnou smlouvu jsem s vámi NEUZAVÍRALA.
Na právním názoru, který je uvedený v našem původním vyjádření se nic nemění. Vzhledem k výše uvedeným vyjádření stížnost uzavíráme bez dosažení smíru.
K rozsudku Okresního soudu v Hradci Králové, kterým se společnost obvykle zaštiťuje:
K judikatuře Okresního soudu v Hradci Králové jsme se v minulosti vyjadřovali již mnohokrát, spotřebitele proto odkazujeme na některý z předešlých případů. Jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
K nedokončení registrace:
Nebyla-li registrace dokončena, nedošlo k uzavření smlouvy. V takovém případě (taktéž) nevzniká nárok na registrační poplatek.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Děkujeme stranám za součinnost.