Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po telefonu mě kontaktovala energetická kancelář KTST s.r.o s nabídkou dražby energií. (to bylo v roce 2018 ). S tím,že mi bude vybrán ten nejlepší.následně přijel kurýr a podepsali jsme smlouvu. Po nějaké době mi přišel dopis s tím,že mi byla vybrána společnost Maximenergy a musím s nimi uzavřít smlouvu. Dodavatele jsem ale neznala a bála jsem se smlouvu s nimi uzavřít. Nyní po třech letech mi přišly 2 faktury zhruba po 14 dnech na zaplacení pokuty 2x2500 Kč za nedodržení smluvních podmínek.Jednu jsem již zaplatila.Ja si ale myslím,že na to nemají nárok.Proto posílám stížnost na tuto kancelář a její praktiky. Vyhrožují že bych mohla dostat mnohem vyšší pokutu.Smlouvu s nimi jsem ukončila.
Chtěla bych podat na společnost KTST s.r.o stížnost a vyřešit tak můj problém s touto společností
|
Tweet |
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu ČR (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Byl-li spotřebitel ujištěn o tom, že smluvní vztah mezi ním a dodavatelem zaniká bez dalšího, jde o slib, který společnost v souladu s § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku zavazuje. Vznikla-li by jeho porušením spotřebiteli škoda, může ji spotřebitel dle našeho názoru požadovat z titulu porušení smluvních povinností (§ 2913 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.