Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.9.2021 bylo poštou doporučeně odesláno zboží zpět s odstoupením od smlouvy.Jednalo se o pilku Branche, faktura č.12110670 a obj.č. 12361 .Již 2x jsem urgovala částku 1049kč,kterou mi měli zaslat za vrácené zboží a nestalo se tak.Nyní je již jejich E shop zablokovaný a nejde jim zaslat e-mail,ani se nijak domluvit,jsem přesvědčena,že se jedná o nekalou činnost
Jana Sekaninová
Chvalnov 24
768 05
na faktuře je pouze "elektrická pilka BRENCHE"
Požaduji,aby mi dotyčná firma zaslala zpět částku,kterou mi zadržují a slíbili,že mi peníze zašlou během tohoto tydne. Mají mé číslo účtu,takže čekám.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dle výpisu z účtu vám jíž peníze byly vráceny. Prosíme o kontrolu.
Děkujeme
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Děkuji moje stížnost je již vyřízena. Peníze byly zaslány na účet
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.