Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobry den. Dne 31.5.2021 Jsem u firmy AAA auto v Olomouci zakoupila automobil Volkswagen Touran v ceně 335 000Kč ve staří 4 roky najeto142500 km.Dne 11.10.102021 se mi auto pokazilo .Nebylo schopné jízdy, bylo odtaženo k automechanikovi. Jeho vyjádření bylo ,že se jedná o automatickou spojku a u tohoto auta je cena 23-40tisíc Kč -nebylo demontováno. Vadu jsem proto reklamovala 15.10.2021 u firmy AAA auto v Olomouci kde bylo zakoupené .Byl se mnou sepsán reklamační protokol. S tím ,že se mi ozvou. Po týdnu jsem obdržela dopis, že se reklamace zamítá. Z toho duvodu.že reklamovaná vada vychází z předchozího používání vozidla a, že auto bylo zakoupené jako ojeté a automobil odpovídá stáří. S tímto stanoviskem nesouhlasím pokud bych na to byla upozorněna auto, bych si nekoupila. A za tuhle cenu když vezmu i cenu opravy ,bych měla nové auto jiné značky. Při prodeji byla uvedená závada-nefunkční navigace.(mají to tak ,ale dobře sepsané, že když nastane problém a začnete pročítat přílohu tak se jedna o auto kde se všechny části blíží konce životnosti -ten při prodeji vidíte na čtečce ,kde ani pořádně není možné pročíst. Auto jsem měla 4 měsíce a najela na něm 4100 kilometru. Myslím si že se jedná o skrytou vadu, která se vyskytla do 6 měsícu. Proto se stanoviskem reklamace nesouhlasím
Volkswagen Touran
Požaduji uhradu opravy
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Lučanová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamovala jste až po uplynutí 5 měsíců a ujetí 4tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den. S vyjádřením opět nesouhlasím .Auto jsem zakoupila 31.5.2021 Pokazilo se mi 11.10.2021 Což jsou 4 měsíce a 11 dní Reklamaci jsem nahlásila na lince kde mi bylo řečeno ,že se mi druhý den reklamační oddělení ozve. Ozvali, až po urgenci za dva dny. Bylo mi řečeno ,že musím reklamovat osobně na pobočce v Olomouci.(hodina cesty)
Tam to se mnou sepsali 15.11.2021 a řekli mi ,že to posílají do Prahy, protože oni s tím nic nemůžou dělat. Taková sranda pro lidi když po týdnu přijde dopis, zamítnutí reklamace a na obálce je razítko Olomouc. Další zkušenost ,když jsem se odvolávala na rozhodnutí této reklamace a bylo mi řečeno ,že nemáte křišťálovou kouli. Zákazník ji asi má. Při prodeji mi bylo auto vychvalováno. Po zaplacení jsem zjistila, že auto má pouze 1 klíč. Bylo mi řečeno to máte v pohodě to máte do 1000kč- nebylo klíč stál 5 000kč.Dnes už vím ,že jsem se v tu chvíli měla otočit nechat si vrátit peníze a jít pryč. Přejdu ,ale k faktům-jedná se o skrytou vadu ,která se vyskytla do 6 měsíců od prodeje. Prodejce o této vadě mohl vědět ,ale z nějakého důvodu jsem o ni nebyla informovaná. Tato závada ve smlouvě nebyla uvedena Opotřebení se u 4 roky starého auta očekává, ale ne spojka v hodnotě 40 000 kč. Při prodeji od profesionálního prodejce mají vozidla podle zákona záruku. Ta je stanovena zákonem na 6 měsíců. Tato závada se vyskytla v tomto termínu . Proto znovu žádám o uhradu částky na opravu vozidla, protože je nefunkční. Po zkušenosti s chováním si v této společnosti auto už nikdy nekoupím a ani nikomu nedoporučím.
Vážená paní Lučanová,
vzhledem ke čtyřem měsícům používání závada na voze v době koupě nebyla. Skrytá vada do 6 měsíců od prodeje se týká nového zboží. Záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Ojeté auto je zboží a proto se na něj vztahuje záruka. Podle občanského zákoníku platí, že pokud se skrytá vada projeví do 6 měsíců od převzetí automobilu, má se za to, že auto bylo vadné již v moment podepsání kupní smlouvy. V takové situaci odpovídá za vady prodávající. Nejedna se pouze o nove automobily ,ale i ojeté. Auto jsem si nekoupila proto ,aby mi za cenu 330 000kč stálo v garáži auto ,které je dva měsíce nepojízdné .Proto se s touto reklamací obrátím na soud.
S ohledem na vyjádření spotřebitelky stížnost ponecháváme otevřenou a přeřazujeme ji zpět na spotřebitelku, aby mělo možnost nás o výsledku informovat.
Stížnost budu řešit soudní cestou
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření. Tím myslíme i informaci o probíhajícím soudním řízení, resp. jeho výsledku.
Děkujeme.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.