Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 4.1.2020 jsem u firmy Mountfield Hradec Králové koupil robotickou sekačku MTF 500 výrobní číslo MO030BF818040078 2R2001603 MTF 7030B za 24.990,- včetně instalace u mně doma za 4.990,-.Po několika urgencích mě
koncem dubna 2020 technik sekačku nainstaloval, odzkoušel a odjel. Po hodině
práce se sekačka začala točit okolo své osy a tak jsem ji odvezl do servisu
kde mně byla stanovena lhůta opravy 30 dnů. Závada byla uznána.
Na začátku sezony 19.7.2021 se sekačka po půlhodině zastavila přestože byla plně nabitá. Opět jsem ji odvezl do servisu s lhůtou opravy 30 dnů. Závada byla uznána.
Tato závada se opět objevila a tak jsem ji předal so servisu s lhůtou
opravy 30 dnů.
Před ukončení 30ti denní lhůty pro provedení opravy mně navštívil doma
servisní technik, namístě závadu neodstranil přestože byla banální a sekačku
včetně nabíjecí stanice odvezl do servisu a prodloužil lhůtu pro opravu do
10.10.2021. Před ukončením této lhůty mě kontaktoval servis v HK ať si sekačku odvezu, že je opravená a závada neuznaná, že byly pouze ohnuté nabíjecí hroty. Nejsem však na tuto práci profesně zdatný a měli ji dát zpět na své místo a odzkoušet ji.
Sekačku v provozu vlastním cca 20 měsíců vč. zimy, kdy neseká a celkem sekala cca 2 měsíce
Zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající uplatnění práva z vady spotřebitele zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnutí. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
U třetí opravy byla sice reklamace formálně zamítnuta, nicméně fakticky byla uznána (opravou). Z tohoto důvodu se domníváme, že došlo k opětovnému výskytu vady a spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.