Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měla jsem objednané boty do alzaboxu, bohužel se stalo, že se skříňka neotevřela, obsah jsem nedostala. Kontaktovala jsem prodejce, aby věděl, jaký problém nastal a hlavně boty byly zaplaceny.
Psal, ať si zavolám do zásilkovny, řešilo se to několika maily a výsledek je o ničem, chtěla jsem, aby to vyřešil on, já jsem si zaplatila zboží. Nechtěl a tím pádem jsem chtěla poslat peníze zpět, když nemám nic. Posílám slova prodejce:
Jak chcete. Jednal jsem podle mě slušně. Vaše reakce je až histerická. Vy to řešit už nebudete takže já se o to již také zajímat nebudu. V současné době je pro mě zásilka vydána. Pokud se mi nevrátí zpět peníze vracet nebudu. Pokud se vrátí pošlu vám peníze zpět ta boty. Přeji krásný zbytek neděle
Modré válenky velikosti 38 za 429,-
Vrátit mé peníze. 429 za boty a 95 poštovné
Děkuji
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Obecně platí, že za dodání od prodejce ke spotřebiteli zodpovídá prodávající. Jestliže v popsaném případě spotřebiteli nebyla poskytnuta možnost zboží vyzvednout, je chyba pravděpodobně na straně dopravce. Předpokládáme, že smlouvu s dopravcem uzavíral prodávající - má tedy možnost službu reklamovat.
Spotřebitel má povinnost poskytnout součinnost u dodání, nicméně podle jeho popisu nedošlo k chybě na jeho straně a prodávající má tak stále povinnost zboží dodat. Jestliže zboží nebude dodáno řádně a včas, může kupující od smlouvy odstoupit (viz výše).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.