Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#53331Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2021, před 3 lety

Petr Chaloupka

Znění stížnosti

Jednání vůči spotřebiteli

Dne 24.5.2021 byla vytvořena objednávka c. 44******5, jedna se o Playstation 5.

Dne 6.10.2021 mi Alza.cz poslala email s zim že zboží dorazí nejpozději do 14 dnů, tj. do 20.10.2021. Poté Alza přestala komunikovat a dam jsem se musel zajimat o to kde zboží je.

Dne 24.10.2021 v 10:09 alza.cz zaslala email s tim že zboží bude doručeno do 26.10.2021 8:00.

Dne 24.10.2021 po 15 h. Bylo oznámeno stornování objednavky z důvodu ze nelze vyexpedovat, operator me chtel vytvorit novou obj. s tím ze budu zase čekat.

Nakonec dne 25.9.2021 přišla informace, že zboží nelze dodat jelikož je rozbité, s tím že si mám vybrat podobné zboží.


Produkt

Playstation 5


Požadované řešení

Kompenzaci nemajetkové újmy, která vznikla nedodáním zboží. Závazný termín dodání zboží ze strany Alza.cz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2021 16:37, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Spotřebiteli nedodáním zboží dle našeho názoru nenáleží náhrada nemajetkové újmy, má však po odstoupení od smlouvy nárok na vrácení peněžních prostředků, které poskytl prodejci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.10.2021 10:30, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
U objednávky číslo: 440239005 byl spotřebiteli sdělen předpokládaný termín k vyzvednutí ke dni: 26.10. 2021. před sdělelením tohoto termínu se jednalo o tzv. "předobjednávku" a to z důvodu, že se jedná o objednání produktu, který je nyní na trhu stále uváděn jako nedostatkový. V tomto případě se spotřebitel ocitá v čekací lhůtě, kdy nelze termín k doručení/vyzvednutí předem určit. Pokud zákazníci s tímto postupem nesouhlasí, mají v případě uhrazení objednávky po celou dobu právo na odstoupení od kupní smlouvy a navrácení částky v plné výši.
V tomto případě bohužel nastal problém s expedicí a objednávka byla ze strany společnosti zrušena. Následně byla pro zákazníka obnovena ve stéjném čekacím pořadí a následně došlo ke dni 27.10. 2021 k vyzvednutí zákazníkem. Za vzniklé komplikace byl zákazník rovněž kompenzován prostřednictvím dárkového poukazu.
Jelikož je objednávka již vyřízená, prosím o informaci od spotřebitele, zda-li je tento spor možné tímto uzavřít.
Předem děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2021 14:24, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.10.2021 15:27, před 3 lety


Petr Chaloupka

Dobrý den,

to co je výše psáno je pravda a Alza.cz měla snahu situaci řešit a nakonec i vyřešila. Nicméně tyto situace doporučuji svěřit jednomu zamestnanci, který vše řeší s klientem. Komunikace ze strany Alza.cz je dost nešťastná. Tímto pokládám spor za vyřešený. Děkuji za tento web a poradenskou cinnost dtest.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.10.2021 13:17, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám i panu Chaloupkovi za vyjádření. Na základě posledního vyjádření prosím o uzavření případu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2021 08:22, před 3 lety

Dle výše uvedených vyjádření smluvních stran byla stížnost uzavřena s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.