Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
U společnosti Zalando nakupuji často a nejen pro sebe. Objednávám více zboží a využívám možnosti nevyhovující vrátit do 30 dnů od převzetí. Společnost k tomu využívá přepravce PPL - doporučený postup je na webových stránkách zaškrtnou vrácené produkty, zabalit je a odeslat službou PPL. Balík se odnese na libovolné přepravní místo, kde je pak sváženo do skladu a odesláno příjemci.
Bohužel, stalo se mi, že Zalando nevrátilo peníze za zboží, které jsem tímto způsobem vracela. V balíku bylo více položek, a jen jedno zboží bylo deklarováno jako nepřijaté. Po mých dotazech mi bylo sděleno, že prostě sklad zboží neeviduje. Já jsem však řádně odeslala. Váha zásilky je uvedená až ze skladu PPL, dle mého odhadu by měla odpovídat obsahu, ale nemohu to tvrdit přesně, neboť zásilku jsem si doma osobně nezvážila. Zalando tvrdí, že zboží nemají, jako zákazník jsem v nevýhodě, protože ač jsem zboží vrátila, na základě jejich tvrzení peníze nemám zpět.
Icepeak PINCONNING - Zimní kabát - blue Číslo položky: IC141F0G4-K11,objednávka 19005006933864, vráceno dne 19.10.2021
CHci vrátit peníze za zboží, které jsem vrátila
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Spotřebitel může dokázat vrácení zboží například foto nebo video záznamem vraceného balíku.
Pokud nenastala výše popsaná skutečnost, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.