Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na říjen 2020 jsem měl přes společnost KIWI zakoupené 2 letenky. Let byl kvůli COVID-19 zrušený a proto jsem požádalk o vrácení peněz.
Vše probíhalo přes aplikaci resp. účet na stránkách prodejce.
Vše trvalo v řádech měsíců a nakonec jsem v aplikaci KIWi objevil tuto zprávu:
Poslali jsme vám všechny vrácené peníze a e-mail s podrobnými informacemi.
Protože jsem neobdržel ani email ani peníze na účet (kartu, ze které jsem platil), znovu jsem přes aplikaci 2.8.2021 zaslal následující dotaz:
Dobrý den, mám znovu dotaz k vrácení peněz. V aplikaci uvádíte, že peníze jste vrátili a odeslali email s podrobnostmi, ani jedno jsem nedohledal.
Prosím o zaslání informace o datech, abych si mohl zkontrolovat.
Díky Jiří
toto jsem opakoval ještě 25.8.2021:
Dobrý den, opakovaně žádám o informaci k vrácení peněz za stornovaný let. JH
A když ani na tuto zprávu společnost KIWI neodpověděla, zaslal jsem 20.10.2021 (na doporučení vydavatele karty, který uvedl, že peníze mohly být vrácené na obecný účet a ne na můj osobní účet vázaný na kartu) následující žádost:
dobrý den
potřebuji znát přesnou částku vrácených penez za stornovaný let a dále čísla odchozího a příchozího bankovního účtu.
Znovu vás žádám o vyjádření, protože je to rok, kdy let byl zrušen a od června 2020 kdy jsem let zaplatil.
děkuji Jiří Hort
dosud žádná reakce na žádný ze zaslaných dotazů. Telefonické řešení vrácení peněz není možné, protože automat požaduje zadání čísla rezervace letu, a po jeho zadání je spojení ukončeno, protože telefonicky společnost KIWI řeší jen lety v nejbližší přítomnosti.
2 letenky Catania - Katowice 21.10.2020
Opakovaně žádám o vrácení peněz resp. o informace o částce a účtu, na který společnost - podel jejího vyjádření - vrátila peníze za zrušený let.
|
Tweet |
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Doporučujeme se dále více nespoléhat s vymáháním částky na Kiwi.com s.r.o., ale oslovit leteckou společnost na přímo.
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").
Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf.
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.