Společnost


SPARTOO SAS

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53337Klamání spotřebitele-VRÁCENÍ ZDARMA

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2021, před 3 lety

Helena Chmelařová

Znění stížnosti

Dobrý den,objednala jsem si u firmy Spartoo sandály.Poslali mi jiné číslo než jsem si objednala.Na krabici č.41,na botě č.41/42.Jelikož jsem již č.41/42 měla doma/od jiné firmy/a boty byly velké,objednala jsem si tytéž boty menší-dle dané velikostní tabulky 41.Bohužel na zaslané botě je opět č.41/42 a je to opět stejná velikost,kterou jsem již zkoušela a jsou velké.Takže chyba na straně dodavatele.Ovšem problém nastal s vrácením.Na webu uvedeno,že vrácení zdarma.Ale ouvej,bylo mi vysvětleno,že boty jsou od nějakého dodavatele,kde musím poslat boty zpět na vlastní náklady bez proplacení poštovného do Španělska.Jsem překvapená,že je něco takového možné,vše u jiných firem proběhlo vždy normálně,ale u této firmy nějaká podivná vyjímka.Při podrobném prohlédnutí webu se této vyjímky sice dopátráte,mají to uvedeno až u podrobných informacích,ale běžně si toho nevšimnete a pokládám to za podraz.2x jsem se s nimi chtěla domluvit na řešení,ale stále dokola opakovali,že musím boty poslat zaslat do Španělska na vlastní náklady bez možnosti peníze za poštovné vrátit dodatečně.Prosím o posouzení této stížnosti.Boty jsem zatím nikam neodeslala,protože nevím,nevím,co to bude obnášet a kolik mě to bude stát.Děkuji za odpověď a radu,jak naložit s tímto problémem. Helena Chmelařová


Produkt

Vše již popsáno.


Požadované řešení

Chtěla bych návrat poštovného,budu-li zasílat balík do Španělska na vlastní náklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2021 11:04, před 3 lety

I přesto, že provozovatelem internetového obchodu je zahraniční subjekt, budou se právní vztahy založené kupní smlouvou řídit českým právním řádem, neboť podnikatelská činnost je zaměřena na české spotřebitele (nabídka k uzavření smlouvy je činěna v českém jazyce).

Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).

Pokud by prodávající spotřebitelku neupozornil na její zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona), může spotřebitelka navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.

Jelikož prodávající nabízí své zboží on-line, má spotřebitelka také možnost využít platformu Evropské komise pro řešení sporů on-line. Více informací o této platformě lze vyhledat na webové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.

Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 12:59, před 3 lety

Na základě vyjádření spotřebitelky bude tato stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.