Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na portálu bezrealitky.cz jsem uverejnila inzerat na prodej bytu. Do 24h od zverejneni jsem dostala 6 zprav od potencialnich zajemcu. Vsichni chteli telefonni cislo, ze se ozvou... Nikdo se ale neozval, na zpravy neodepsal, tak jsem zkusila volat. Vsichni jsou "momentálně nedostupni". Ptala jsem se kamarada, ktery take prodava byt a ma stejnou zkusenost. Jsou to falesni zajemci, jen aby portal mohl tvrdit, ze garantuji potencionální kupce nemovitosti, jinak vrati penize. Kdyby to delali zadarmo, tak to neresim. Ale za zverejneni inzeratu platite. Ja jsem konkretne platila 600kc.
Vraceni penez a pokuta pro provozovatele za klamani a nekale praktiky (falesne ucty)
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží a služby, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétní služby uzavřena a tato služba byla ze strany společnosti opravdu poskytnuta.
Jestliže si spotřebitel tuto službu objednal, má povinnost smluvenou cenu za ni zaplatit.
Pokud se jedná o zájemce, musel by spotřebitel prokázat, že se jedná opravdu o falešné účty. Podnikatel bohužel negarantuje, že sežene kupce, pouze vystaví inzerát, který je zveřejněn na jeho stránkách.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.