Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.Začátkem října jsem řešila vrácení již zakoupeného zboží (nebylo skladem) tudíž jsem ho zaplatila a čekala jsem až bude skladem.Nicméně jsem po pár dnech zrušila již zaplacenou objednávku.5.10.2021 jsem po několika rozhovorech s operátory a pracovníky obdržela e-mail,že peníze mi budou vráceny,ale 25% z ceny zboží si vezme obchod což chápu.Každý obchod má své pravidla.Dnes je 25.05.2021 a peníze mi stále nebyly vráceny.Proto jsem volala opět do XXXLutz kde mi bylo oznámeno,že zboží už je na skladě a měla bych si ho vyzvednout.Bylo mi řečeno,že zde mají v objednávce chaos a že se omlouvají. Nedodržení 14 denní lhůty že strany obchodu kdy mi měly být vráceny peníze bych chtěla řešit.Vadí mi,že zákazník za porušení a odstoupení od smlouvy má platit 25% z ceny a zboží ani neviděl a ani nepřevzal a zrušil do týdne objednání zboží a když pochybí a nedodrží pravidla obchod má to být v pořádku?
25% si vezme obchod za zrušení objednávky a sami nevrátí peníze do 14 dnů ač je to v obchodních podmínkách.
Chtěla by jsem nějakou kompenzaci,jelikož bez jakéhokoliv vyjádření samo z Vaší strany nepřišlo.Kdybych dnes 25.05.2021 nevolala k Vám ani by jsem nezjistila,že jich zrušené zboží je na skladě a peníze stále nejsou na cestě zpět na můj účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.