Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#53358Svévolné zrušení objednávky bez zákonného důvodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
26.10.2021, před 3 lety

Breta Martinek

Znění stížnosti

Dne 8. 10. 2021 provedena objednávka na MALL.CZ. Tato se skládala z několika dílčích objednávek, kdy každá obsahovala zboží od daného partnera - jednalo se převážně o "partnerský prodej"
https://www.mall.cz/partnersky-prodej
K této formě prodeje MALL prohlašuje, že "V rámci partnerského prodeje vám nabízíme pouze zboží, které má náš partner skladem. Nejpozději do 2 pracovních dnů tak bude u vás doma." - viz odkaz.

Téhož dne jsem obdržel rovněž potvrzení objednávky.

Teprve až dne 13.10.2021 došel email, že objednávka 132160996 - 107 (107 označuje dílčí objednávku (více zboží)) byla stornována. Okamžitě jsem informoval prodávajícího (Mall), že na dodání zaplaceného zboží trvám. Následně jsem obdržel email od společnosti MALL, že důvodem storna je "interní komplikace na skladě". Opět jsem reagoval, že na dodání objednávky trvám, minimálně na dodání části objednávky.

Dle mého přesvědčení byla uzavřena platná smlouva, která byla potvrzena a z mé strany uhrazena. Tím vznikla prodávajícímu povinnost dodat objednané zboží. Této povinnosti se nemůže zbavit tím, že objednávku svévolně kdykoliv stornuje a uvede zcela nerelevantní důvod. Pro úplnost uvádím, že objednané zboží v současné době daný "partner" inzeruje na svém vlastním webu (takže nejde o nějakou nemožnost plnění) a určité části objednávky dokonce inzeruje i společnost MALL na svém eshopu, avšak od jiného partnera a dražší. Společnost MALL je tedy dle mého povinna dodat zaplacenou objednávku, přinejmenším pak její část. Společnost MALL vrátila část kupní ceny (část placena voucherem - tuto část nikoliv, byť tvrdí opak) což jsem však několikráte odmítl a učinila tak zcela svévolně.


Požadované řešení

Dodání kompletní objednávky, popřípadě dodání alespoň části objednávky, popř. vystavení voucheru odpovídající současné hodnotě objednaného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2021 12:16, před 3 lety

Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.

Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 09:54, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 11:43, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.