Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 8. 10. 2021 provedena objednávka na MALL.CZ. Tato se skládala z několika dílčích objednávek, kdy každá obsahovala zboží od daného partnera - jednalo se převážně o "partnerský prodej"
https://www.mall.cz/partnersky-prodej
K této formě prodeje MALL prohlašuje, že "V rámci partnerského prodeje vám nabízíme pouze zboží, které má náš partner skladem. Nejpozději do 2 pracovních dnů tak bude u vás doma." - viz odkaz.
Téhož dne jsem obdržel rovněž potvrzení objednávky.
Teprve až dne 13.10.2021 došel email, že objednávka 132160996 - 107 (107 označuje dílčí objednávku (více zboží)) byla stornována. Okamžitě jsem informoval prodávajícího (Mall), že na dodání zaplaceného zboží trvám. Následně jsem obdržel email od společnosti MALL, že důvodem storna je "interní komplikace na skladě". Opět jsem reagoval, že na dodání objednávky trvám, minimálně na dodání části objednávky.
Dle mého přesvědčení byla uzavřena platná smlouva, která byla potvrzena a z mé strany uhrazena. Tím vznikla prodávajícímu povinnost dodat objednané zboží. Této povinnosti se nemůže zbavit tím, že objednávku svévolně kdykoliv stornuje a uvede zcela nerelevantní důvod. Pro úplnost uvádím, že objednané zboží v současné době daný "partner" inzeruje na svém vlastním webu (takže nejde o nějakou nemožnost plnění) a určité části objednávky dokonce inzeruje i společnost MALL na svém eshopu, avšak od jiného partnera a dražší. Společnost MALL je tedy dle mého povinna dodat zaplacenou objednávku, přinejmenším pak její část. Společnost MALL vrátila část kupní ceny (část placena voucherem - tuto část nikoliv, byť tvrdí opak) což jsem však několikráte odmítl a učinila tak zcela svévolně.
Dodání kompletní objednávky, popřípadě dodání alespoň části objednávky, popř. vystavení voucheru odpovídající současné hodnotě objednaného zboží.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.