Počet nahlášených stížností: | 168 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si přes internet 3x potah na pohovku
(přesně 3 x Potahy na pohovku - SLIPCOVER - Rose, 195-250 [cm]), bohužel v požadované velikosti dorazil potah pouze jeden, další dva jsou podstatně menší. Když jsem chtěla zbylé dva potah vyměnit za správné velikosti, zjistila jsem, že byť nebyla chyba na mojí straně, musela byh je poslat do Slovinska obchodní společnosti BOROTREND, trgovina na drobno po pošti ali po internetu, d.o.o. , se sídlem Habatova ulica 20, 1236 Trzin, Slovenia, na svoje náklady, které by činili minimálně 350 Kč. beru to jako podvodné jednání a nekalou praktiku daného prodejce, pokud by i omylem zaslaly jiné zboží, je přeci chyba na jejich straně a mají se snažit o nápravu. Bohužel to vnímám jako úmyslné klamavé jednání.
Potahy na pohovku - SLIPCOVER - Rose, 195-250 [cm]
Aby prodejce uznal chybu a na svoje náklady se jí snažil napravit a né místo toho spoléhat na to, že když by lidé museli zaslat špatné zboží na svoje nemalé náklady na Slovinsko, nechají to být.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.