Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z 2500Kč záloh na plyn nám nově nastavili zálohu 17010Kč. Nemám slov. Opravdu není normální společně s elektřinou platit přes 21000Kč zálohy za energie. Tohle běžná domácnost s dětmi a hypotékou nemá možnost ustát! Vím, že šli energie nahoru, ale co jsme zjišťovali kolem nás, dělá to na domácnost 2500-3000 měsíčně. Myslím, že tato společnost se dostala do problémů a nyní si to chce kompenzovat na svých zákaznících. Svědčí o tom také to, že jsem se snažila kontaktovat člena představenstva a ten si mě ve finále zablokoval jako malý kluk. Snažil se nám nabídnout 'slevu', asi jako tzv. 'držhubné', nicméně pořád bychom měli platit 15000Kč/měsíc. Chěla bych vidět rodinu s dětmi, která na tohle má. Když chtěla, aby nás pustili bez sankce (sankce 8000Kč na OM), vůbec se k tomu nevyjádřil. Faktem také je, že lidé, kteří mají s touhle společností tento problém je na internetu mnoho.
Energie - elektřina, plyn
Nechat nás odejít bez sankce. Už s touto společností nechceme mít nic společného.
|
Tweet |
Cenu za energie a jiné smluvní podmínky (tedy i výši záloh) lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu nebo jiné smluvní podmínky mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
Sjednání fixace/garance ceny (popř. záloh) totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána). Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší cenu, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.
Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli, v případě neúspěchu vůči Energetickému regulačnímu úřadu nebo soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.