Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
již po druhé se nám stalo, že jsme si objednali zboží z Ikei. Vždy bylo na dobírku a doručeno přepravní společností. Při prvním dodání zboží a PLACENÍM z bankovního účtu nám přišel výhružný email, že nemáme zaplacenou objednávku a ať ji urychleně zaplatíme. Na reklamace jsem zaslala výpis z účtu, kde bylo ZŘETELNÉ, že objednávka byla zaplacená.
Bohužel při druhé objednávce dne 27.4.2021 nám bylo zboží doručeno a z naší strany ŘÁDNĚ zaplaceno!
Po půl roce si Ikea vzpomene , že nemá zaplacenou objednávku.
Opravdu už nemám slov k vaší společnosti.
Opravdu nebudu platit objednávku , která byla doručená!
|
Tweet |
Vymáhá-li podnikatel pohledávku po spotřebiteli, má podnikatel povinnost dokázat, že vymáhaná pohledávka vznikla a trvá. V okamžiku, kdy podnikatel dokáže, že pohledávka doopravdy vznikla, přechází důkazní břemeno (povinnost dokazovat) na spotřebitele, který by měl dokázat, že pohledávku uhradil.
V případě, že spotřebitel zboží tzv. na dobírku již uhradil, může prokázat zaplacení zboží např. dokladem o obdržení platby za dobírku, který vydal spotřebiteli přepravce nebo výpisem z účtu, v případě, že byla dobírka placena kreditní nebo debetní kartou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.