Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, v lednu 2018 my byla dodána myčka, následně v červenci 2019 mi bylo doporučeno pořízení prodloužené záruky na 3 roky. Toto uhrazené pojištění mělo plně pokrýt případné opravy, nebo zajistit výměnu zboží pokud bude neopravitelné a také vrácení finanční hotovosti.
Výsledek: první oprava v záruční době, druhá oprava v červenci 2021 a třetí říjen 2021. Komunikace s Pojištění Mall.... vyplatíme Vám částku 1.252,- (myčka stála 7995,- + prodloužená záruka 1279), když jsem se začala zajímat proč takovou částku, tak výsledek byl
cena myčky 7995 - cenová relace 1% za měsíc používání tj. celkem 3.677,70 Kč a k tomu mi naúčtovali i tu opravu z července 2021, s tím, že mi ji strnou z pořizovací ceny. Když jsem začala oponovat, že jim to zaplatila pojišťovna... nebyla žádná reakce a stále trvali na vyplacení částky i se započtením úhrady opravy v červenci 2021 (kryto pojišťovnou).
Takže můj názor na prodlouženou záruku, již nikdy, zaplatím pojištění a pojišťovna zaplatí úhradu opravy a Mall znovu požaduje úhradu opravy po mě.....
děkuji za Váš čas Iveta
Myčka Guzzanti
Požadovala jsem vrácení celé hotovosti (tak mi to slíbila operátorka při sjednání pojištění), až následně byla řešena cenová relace .....
Požadovala jsem vyplacení ceny 4317,30 (cena myčky - cenová relace)
Nebo výměnu za novou (toto mi také slíbila operátorka při sjednání pojištění) - prý nelze, tento typ se již nevyrábí, dobrá chtěla jsem jinou ve stejné cenové relaci.... bez reakce
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Výše uvedené se týká záruky ve dvouleté lhůtě, přičemž spotřebitel uvádí, že zakoupil "prodlouženou záruku". Jedná se o produkt/službu, který prodávající nabízí navíc nad rámec zákona. Bude se tedy řídit smluvními podmínkami, které spotřebitel při objednání služby odsouhlasil.
Je tedy nutné zjistit jaké jsou podmínky, které spotřebitel odsouhlasil. Pokud je v nich rozpor se skutečností, je možné službu reklamovat. Při takové reklamaci má spotřebitel právo žádat řádné poskytnutí služby či přiměřenou slevu.
Podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, pokud nejde o zjevný exces. Jednání obchodního zástupce tedy podnikatele zavazuje. Jestliže tedy bylo slíbeno navrácení hotovosti, případně výměna za novou myčku, je tím podnikatel vázán.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.