Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, podávám stížnost na jednání společnosti česká srovnávací
s.r.o. z důvodu porušení zákazu použití nekalých obch. Praktik, které
spatřuji v tom, že mě nebyly poskytnuty plné a pravdivé informace o
výběrovém řízení. Společnost Česká srovnávací s.r.o. mě oslovila s tím,
že mě vybere zaručeně nejlevnějšího dodavatele elektřiny a o průběžně
mě bude informovat, kterého dodavatele vybrala a dá k kontrole
smlouvy, které bych měla uzavřít. Místo toho výše uvedená společnost
vypověděla bez mého vědomí smlouvu se stávajícím dodavatelem, bez
toho, aby mě jakkoliv informovala a uzavřela bez mého vědomí
smlouvu s novým dodavatelem LAMA energy a.s. Tuto smlouvu mě však
nikdy nedoručili a já neměla žádnou možnost porovnat a prostudovat
smlouvu, tedy ani podat jakékoliv námitky, či vybrat jiného dodavatele.
Vše jsem se dozvěděla až po upozornění stávajícího dodavatele na to,
že byla vypovězena smlouva a upozornění na to, že mě přestanou
dodávat energii a tak se může stát, že budu bez energie. Na tento
podnět jsem smlouvu zrušila a zůstala u stávajícího dodavatele. V
současné době je mě vyhrožováno sankcemi ze stran LAMA energy i
přesto, že jsem je upozornila na to, že jsem žádnou smlouvu nedostala
a doporučeno, abych se obrátila na Českou srovnávací s.r.o. což není
možné, nelze se s nimi nijak spojit. Zaslala jsem na Českou srovnávací
s.r.o. výpověď smlouvy s nimi ani na to nereagovali.
Stornování všech smluv, které uzavřeli. Děkuji Jorádková
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a Česká srovnávací s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele (bez ohledu na to, zda si návštěvu podnikatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a dodavatelem energií, platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle našeho názoru jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s § 11a odst. 3 energetického zákona vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.
Je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011). A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Jde-li o vztah s dodavatelem, je příslušným k řešení sporů plynoucích ze smluv, jejichž předmětem je dodávka elektrické energie nebo plynu, Energetický regulační úřad (dostupný na: https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum)
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.