Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53403Zálohy plateb dodavatele poslední instance

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

28 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2021, před 3 lety

Marie Trömerová

Znění stížnosti

Měla jsem dodavatele plynu Bohemia energy který přestal fungovat.Zastupuje ho innogy energie.26.10.mi přišel výpis záloh , který mám zaplatit do 31.10.2021zalohy činí 21 430,00kč.volala jsem do plynárny kde mi snížili částku o 20% na 17 500,Kč tato částka je pro mě neúnosná mám pouze starobní a vdovský důchod který činí 18 790kč, nevím co mám dělat.na zaplacení mám dva dny a tento měsíc jsem zaplatila zálohu Bohemia energy 3 700kč již 12.10.2021a teď mám platit znovu i když jinému dodavateli . Můžete mi poradit? Děkuji Trömerová Marie marie.tromerova@centrum.cz


Požadované řešení

Nevím , zálohy jsou moc vysoké a myslím že nedpovidaji mé spotřebě plynu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2021 12:58, před 3 lety

Dodavatel poslední instance nesmí na poskytování svých služeb nepřiměřeně profitovat. To platí podle našeho názoru nejen o konečné ceně, ale i při stanovování výše záloh.

Jednou ze zásad nejen soukromého práva je zákaz zneužití práva. To mimo jiné znamená, že při stanovování výše záloh je dodavatel poslední instance oprávněn (a v souladu s povinností jednat jako řádný hospodář dokonce i povinen) zohlednit všechna rizika a promítnout je do konečné výše zálohy, neměl by však přistoupit k tomu, že výše záloh bude mít pro řadu odběratelů de facto likvidační důsledky a bude naprosto neadekvátní s ohledem na spotřebu, kterou konkrétní spotřebitel vykazoval v uplynulých období a kterou patrně bude dosahovat i v obdobích následujících (přiměřeně se užije také § 11a odst. 9 energetického zákona).

Pokud by se spotřebitel rozhodoval mezi tím, zda zaplatit bezdůvodně a přehnaně vysoké zálohy a tím, že nebude mít prostředky na jiné životní potřeby, měl by se pokusit s dodavatele poslední instance najít dohodu. Dodavatel poslední instance by měl na pokus o tyto dohody slyšet, neboť skutečnost, že mezi ním a spotřebitelem není smluvní vztah, ale pouze zákonný režim (tj. režim dodavatele poslední instance) jeho pozice v případě, kdy spotřebitel zkrátka neuhradí celou výši záloh, není nijak zvlášť silná.

Obvykle doporučujeme spotřebitelům se v případě problémů v odvětví energetiky obracet na Energetický regulační úřad (www.eru.cz). Je však nutné uvést, že Energetický regulační úřad je zahlcený a v současnosti individuální rady spotřebitelům poskytuje jen omezeně.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.