Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měla jsem dodavatele plynu Bohemia energy který přestal fungovat.Zastupuje ho innogy energie.26.10.mi přišel výpis záloh , který mám zaplatit do 31.10.2021zalohy činí 21 430,00kč.volala jsem do plynárny kde mi snížili částku o 20% na 17 500,Kč tato částka je pro mě neúnosná mám pouze starobní a vdovský důchod který činí 18 790kč, nevím co mám dělat.na zaplacení mám dva dny a tento měsíc jsem zaplatila zálohu Bohemia energy 3 700kč již 12.10.2021a teď mám platit znovu i když jinému dodavateli . Můžete mi poradit? Děkuji Trömerová Marie marie.tromerova@centrum.cz
Nevím , zálohy jsou moc vysoké a myslím že nedpovidaji mé spotřebě plynu
|
Tweet |
Dodavatel poslední instance nesmí na poskytování svých služeb nepřiměřeně profitovat. To platí podle našeho názoru nejen o konečné ceně, ale i při stanovování výše záloh.
Jednou ze zásad nejen soukromého práva je zákaz zneužití práva. To mimo jiné znamená, že při stanovování výše záloh je dodavatel poslední instance oprávněn (a v souladu s povinností jednat jako řádný hospodář dokonce i povinen) zohlednit všechna rizika a promítnout je do konečné výše zálohy, neměl by však přistoupit k tomu, že výše záloh bude mít pro řadu odběratelů de facto likvidační důsledky a bude naprosto neadekvátní s ohledem na spotřebu, kterou konkrétní spotřebitel vykazoval v uplynulých období a kterou patrně bude dosahovat i v obdobích následujících (přiměřeně se užije také § 11a odst. 9 energetického zákona).
Pokud by se spotřebitel rozhodoval mezi tím, zda zaplatit bezdůvodně a přehnaně vysoké zálohy a tím, že nebude mít prostředky na jiné životní potřeby, měl by se pokusit s dodavatele poslední instance najít dohodu. Dodavatel poslední instance by měl na pokus o tyto dohody slyšet, neboť skutečnost, že mezi ním a spotřebitelem není smluvní vztah, ale pouze zákonný režim (tj. režim dodavatele poslední instance) jeho pozice v případě, kdy spotřebitel zkrátka neuhradí celou výši záloh, není nijak zvlášť silná.
Obvykle doporučujeme spotřebitelům se v případě problémů v odvětví energetiky obracet na Energetický regulační úřad (www.eru.cz). Je však nutné uvést, že Energetický regulační úřad je zahlcený a v současnosti individuální rady spotřebitelům poskytuje jen omezeně.
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.