Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.11. 2019 jsem koupil notebook UMAX Vision Book 14We Plus, 14F/x5/4/64.
Obrazovka již od počátku blikala, při otevření více internetových stránek obrazovka sebou hýbala, jak kdyby s počítačem někdo uvnitř štěrchal. Nakonec naposledy, kdy se počítač zapnul, bylo, když se objevila modrá stránka, kde bylo napsáno "dokončujeme" a vteřinové odpočítávání s QR kódem, poté obrazovka zhasla a počítač už se nikdy nenastartoval. Když se počítač pokusím zapnout, tak jenom chvíli svítí modrá kontrolka při nastartování, ta ale po chvíli zhasne a počítač se nespustí.
Již jsem dal zboží na reklamaci v Electro Worldu s.r.o. , ale bylo mi vráceno s tím, že ""reklamace je zamítnuta z důvodu mechanického poškození uživatele. Notebook je po pádu nebo nárazu, uvnitř zjištěny utrhané svorníky protizávaží." Ale notebook normálně běžel až do výše zmíněné modré obrazovky, kde mi notebook oznámil: "dokončujeme."
Zboží reklamuji v období, kdy prodávající poskytuje na prodané zboží záruku za jakost v délce trvání 2 roky.
Notebook UMAX Vision Book 14We Plus, 14F/x5/4/64
Vrácení peněz
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí (tedy, že se jedná o původně skrytou vadu, za kterou prodávající odpovídá).
Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.