Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#534162x dodána jiná lednice

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2021, před 3 lety

Jan Havrda

Znění stížnosti

Dne 21.10.2021 obj.č. 44739***5 jsem zakoupil ledničku HAIER HFW7819EWMP. Na webu byly nějaké nesrovnalosti, nicméně v poradně bylo potvrzeno, že je vše v pořádku. Přesto jsem odeslal 3 emaily, kde mi bylo vždy potvrzeno, ze je vše dobře a bude mi doručen daný model. Po telefonu to samé. 24.10. mi byl doručen model HTW7720ENMB. Lednici jsem nebřebral a okamžitě provedl reklamaci a stížnost. Objednávka se stornovala a bylo mi doporučeno vytvořit ji znovu. Byla vytvořena objednávka 44763***2. Proběhlo nespočet emailů a telefonátů, kde jsem byl vždy ujištěn, že je vše v pořádku, i když jsem pokaždé upozorňoval na nesrovnalosti na webu a s největší pravděpodobností i celém systému Alzy. Moje připomínky byly ignorovány a pokaždé mi bylo potvrzeno, že je vše v pořádku. 27.10. byla doručena opět lednice HTW7720ENMB, přestože jsem byl nesčetněkrát ujištěn, že přijde ta správná. Nyní se už na webu na zmíněnou lednici skrz svoji objednávku neprokliknu. Produkt byl vymazaný. Objevil se tam znovu pod jiným odkazem, ale za mnohem vyšší cenu, která už je pro mě neakceptovatelná (z 33 na 50 tisic).

Hned na začátku jsem Alzu upozorňoval, že v bytě probíhá rekonstrukce a budu muset vyklidit veškerou dlažbu kvůli průchodu. 2x jsem musel zbytečně jet do bytu kvůli špatné dodávce a už nepočítám toho času, co mě to stálo a lednici stále nemám. Nehledě na to jsem měl v hledáčku i jiný model, který měl konkurenční obchod do 24.10. ze 45 na 36 tisic. Alza mi tento model nabídla jako kompenzaci za 38. To je pro mě nepřijatelné, jelikož je to stále více a za to peklo, co s nimi zažívám bych si představoval lepší nabídku. Vědět dopředu, co budu podstupovat, objednal bych jinde. Bohužel akce už byla ukončena.

S obchodem jsem v kontaktu, ale řešení v nedohlednu. Předpokládám, že mi nezbyde nic jiného, než jet opět do bytu a stěhovat dlažbu zpět a připravit ji na pokládku. Opět ztracený čas a další náklady.

Peníze z první předem zaplacené objednávky ještě nedorazily zpět.


Produkt

HAIER HFW7819EWMP


Požadované řešení

Dodání modelu HAIER HFW7819EWMP, který byl objednán nebo nabídnutí jiné lednice v takové ceně, abych na chybách a slibech Alzy netratil a nějakým způsobem se mi vrátily již vynaložené náklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2021 09:43, před 3 lety

Jestliže doručené zboží neodpovídá objednávce, má spotřebitel právo jej reklamovat. Vzhledem k tomu, že byl navíc telefonicky i emailem ujištěn o objednaném zboží, domníváme se, že není sporu o pochybení prodávajícího. Protože prodávající neobjednal zboží dle objednávky, jde o nedodání zboží.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

S ohledem na fakt, že spotřebitel prodávajícího upozorňoval na potřebu dodání zboží v určitém termínu a prodávající souhlasil, může jít o fixní závazek podle § 1980 občanského zákoníku. Tento závazek obecně zaniká prodlením dlužníka (v tomto případě prodávajícího) a tento zánik má stejné následky jako v případě, kdy by spotřebitel od smlouvy odstoupil. Nicméně spotřebitel může trvat na dodání zboží i později a tím by zánik závazku oddálil.

Protože šlo podle popisu o pochybení prodávajícího, má spotřebitel právo na zaplacení účelně vynaložených nákladů. Je ale nutné dodat, že se zpravidla jedná o nejlevnější variantu dopravy apod. a nikoliv o skutečně vynaložené náklady.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.11.2021 12:15, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a vyjádření k celé situaci.

Objednávky jsem detailně ověřovala a bohužel došlo k záměně názvů produktu jak na webu, tak v našem systému. Z toho důvodu jsme dvakrát objednávku expedovali s nesprávným produktem. Celou záležitost již aktivně řešíme a opravujeme. Platba z původní objednávky již byla refundována zpět na zákazníkův účet.

Přeji hezký den, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2021 12:23, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení výše uvedeného stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.11.2021 15:55, před 3 lety


Jan Havrda

Dobrý den,

mohu potvrdit, že jsem byl kontaktován a dostal jsem nabídku na jiné modely lednic. Bohužel jsem ji musel odmítnout s tím, že i přes nabízenou slevu pro mě bylo výhodnější ve finále řešit nákup u konkurence.

Nicméně, jak je psáno výše, došlo k záměně produktu v systému, což jsem se pracně snažil vysvětlit pracovníkům Alzy téměř od samého začátku.

Alza nakonec chybu uznala a cením si, že se snažila udělat mi nabídku na míru.

Vzhledem k tomu, že jsem byl jak z finančních tak i z časových důvodů donucen nakoupit jinde, ocenil bych alespoň nějakou nabídku na slevu na příští nákup vzhledem k časovým a finančním nákladům vynaložených na dopravu na místo doručení.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.11.2021 09:18, před 3 lety

Dobrý den,

mrzí mě, že jste nakonec produkty musel zakoupit jinde. Věřím však, že nám v budoucnu dáte šanci a nákup u nás opět uskutečníte. Vystavili jsme pro Vás slevu na další nákup v hodnotě 800,- Kč. Poukaz Vám zašlu na Vaši e-mailovou adresu. Věřím, že takto již bude vše v pořádku.


Přeji Vám pěkný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.11.2021 11:27, před 3 lety

Dobrý den,

mrzí mě, že jste nakonec produkty musel zakoupit jinde. Věřím však, že nám v budoucnu dáte šanci a nákup u nás opět uskutečníte. Vystavili jsme pro Vás slevu na další nákup v hodnotě 800,- Kč. Poukaz Vám zašlu na Vaši e-mailovou adresu. Věřím, že takto již bude vše v pořádku.


Přeji Vám pěkný zbytek dne, Veronika, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.11.2021 20:09, před 3 lety


Jan Havrda

Dobrý den,

mohu stále počítat s výše navrženým řešením? Zdá se, že se nic neděje.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2021 10:01, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za Váš souhlas s navrženou kompenzací. Dárkový poukaz v hodnotě 800Kč Vám byl již z naší strany zaslán na Vaši e-mailovou adresu a to ke dni 4.11. 2021.
Věřím, že tímto bude celá situace vyřízená a dárkový poukaz pro Vás bude zpříjemněním Vašeho dalšího nákupu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.11.2021 10:55, před 3 lety


Jan Havrda

Dobrý den, prohlédl jsem si ještě jednou email, ale nikde jsem nic neobdržel. Můžete si prosím ověřit, že se tak skutečně stalo nebo email přeposlat znovu? Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2021 19:04, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Dárkový poukaz jsem Vám k dnešnímu dni znovu zaslala na Vaši e-mailovou adresu. Prosím Vás o kontrolu, zda-li je nyní vše v pořádku.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.11.2021 15:48, před 3 lety


Jan Havrda

Hodnocení:

Komentář: Po vzájemné dohodě uzavírám stížnost. Alze bych doporučil, aby lépe prověřovala nesrovnalosti v systému a asi by bylo lepší, kdyby se podobným případům věnoval jeden a ten samý člověk i za cenu toho, že nebude reakce okamžitá. Děkuji