Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 18.10 jsem u společnosti alba zakoupila mobilní telefon Sony Xperia 10 III 5G v bíle barvě, který mi po vyzkoušení nevyhovoval a tak sem ho pomocí české pošty zaslala ve lhůtě 14ti dnů zpět . Balíček byl alze doručen dne 26.10.21 https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=EE086522871cz
tuto informaci po potvrdili jak v depu ,které zásilku doručovalo tak i na infolince ČP.
Alza nejspíš balíček někde ztratila a odmítá mi vystavit dobropis, operátor s kterým sem se snažila komunikovat mi sdělil pokaždé jinou informaci. 27.10 mi bylo sděleno, že jim doručení musí potvrdit pošta, je však zajímavé, že já sem tuto informaci o balíčku získala během deseti minut na dvou linkách) , dnes mi bylo sděleno, že neví jak dlouho bude trvat než se tato situace vyřeší, už několikrát mi napsali, že případ předávají kompetentnímu oddělení a pak se již nikdo neozve.
Každopádně mi dochází trpělivost, zboží sem odeslala v zákonné lhůtě a to , že Alza balíček ztratila není podle mého moje chyba.
Pokud se ani pres vás nic nepohne a nebudou mi vráceny peníze, zvážím stížnost na ČOI případně se obrátím na policii české republiky, však toto je až poslední řešení a byla by sem nerada, kdyby to zašlo až tak daleko.
Děkuji
Sony Xperia 10 III 5G v bíle barvy
Okamžité vrácení peněz formou dobropisu
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Vrácené zboží jsem ověřila a v rámci zmíněné reklamace byl vystaven dobropis, který si paní Javorková nechala již osobně proplatit. Mrzí mě, že vyřešení případu trvalo delší dobu a moc se za to omlouvám. Bohužel se nám zaslaný balíček nedařilo dohledat. Nyní však celou situaci již eviduji jako vyřešenou.
Přeji hezký den, Kateřina, péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.