Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem telefon Gigabyte GSmart Tuku T4 měl jsem ho 5 dnů a páty den jsem ho dal do kapse a cca za minutu jsem ho vytáhl a byl prasklý displej dotyk fungoval ale bylo bíle pozadí a černá skvrna na displeji. telefon jsem hned druhý den zavezl na reklamaci do prodejny do hustopeč kde jsem ho zakoupil. Telefon poslaly na reklamaci a zhruba za týden volaly že oprava displeje bude stát zhruba 2000,- že jsem ho poškodil že mě musel spadnout přitom na telefonu nejde vidět žádná známka po pádu nebo nějaký oděrek nebo poškození. Telefon je jak nový, asi za 2 týdny jsme volaly co ten mobil a oni řekly že je opravený že si můžem druhý den dojet pro opravený telefon. Druhý den nám v prodejně vrátil telefon, reklamaci neuznaly takže ho neopravily já jsem řekl že opravu platit nebudu když jsem to nezavinil a oni na to řekly že jestli chcem můžem jim ho odprodat za 200Kč telefon jsem měl 5dní a koupil jsem ho za cca 2200Kč..
Gigabyte GSmart Tuku T4 Prasklý displej
chtěl bych aby uznaly reklamaci protože to nebylo určitě moje zavinění telefon by měl normálně vydržet v kapsy si myslím. Nebo aby vrátily peníze protože po téhle zkušenosti nejsem spokojen s mobilním telefonem.
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada, jež se může projevit v mechanickém poškození, byla způsobena spotřebitelem a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.