Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den,
v DATARTu jsem koupil zařízení, router Asus RT-AC66U - AC1750 dvoupásmový Gigabit Wi-Fi router za 2382,- Kč. Výrobce ASUS má NA OBALU výrobku uvedeno, že na tento produkt poskytuje 3 letou záruku (bez podmínky další registrace zařízení apod.).
Prodejci byl odeslán e-mail s požadavkem na úpravu faktury a vůbec vyznačení 36 měsíční záruky, včetně fotky originálního prodejního balení s vyznačeným údajem o 3 leté záruce. Prodejce prostřednictvím pana Miroslava Růžičky z e-mailové adresy infolinka@datart.cz odpověděl, že DATART poskytuje pouze 2 letou záruku.
Na lince D-testu bylo potvrzeno, že dle §2113 Obč.zákoníku prodejce nesmí krátit záruku poskytovanou výrobcem. Prodejce trvá, bohužel, na 2 leté záruce a to i po vysvětlení výkladu OZ.
router Asus RT-AC66U - AC1750 dvoupásmový Gigabit Wi-Fi router
opravit související fakturu s vyznačením záruční doby 36 měsíců, aby byl prodej platný dle zákona.
|
Tweet |
V § 2166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se (mimo jiné) uvádí, že prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce.
Pokud se tedy výrobce na obalu výrobku zaváže k tomu, že spotřebiteli poskytne 36 měsíční záruku za jakost, je tím na stejně dlouhou dobu zavázán i prodávající, ledaže si se spotřebitelem domluví něco jiného (shodně rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 29 Cdo 2861/2009). Prodávající má tedy povinnost umožnit reklamaci i po uplynutí zákonné záruční doby 24 měsíců, ledaže si se spotřebitelem předem dohodl něco jiného (např. v kupní smlouvě).
V posledním roce (tj. mezi 25. a 36. měsícem záruční doby) ovšem nejde o zákonnou záruku (o tu se jedná mezi 1. a 24. měsícem), ale o záruku smluvní. To je podstatné proto, že smluvní záruka se řídí podmínkami, které pro její uplatnění stanoví prodejce (resp. výrobce), a může se proto v některých ohledech od zákonné záruky lišit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.