Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Ve společnosti Alza jsme za dobu trvání této společnosti utratili už jistě přes 100 000,- Kč, nicméně s jistotou mohu říci, že ani já, má rodina či známí, zde již neutratíme ani korunu a nekoupíme si zde ani tuškovky. Jako dárek jsem zde zakoupil ženě Notebook ASUS X751NV-TY001T černý. Nestál sice úplně málo ale protože se jednalo o dárek, chtěl jsem aby dobře sloužil a tak jsem přikoupil i prodlouženou záruku. Po čase jsem bohužel byl nucen této služby využít, protože notebook se stal prakticky nepoužitelným díky velmi pomalému načítání. To, že jeho zapnutí trvalo kolem 5ti minut by se dalo oželet ale bohužel po zapnutí se situace nezměnila a po napsání písmenka trvalo půl minuty než se objevilo na obrazovce. Zatížení procesoru bylo prakticky ihned po zapnutí na 100% a z notebooku se rázem stalo velmi drahé těžítko nevhodné k pracovní činnosti, pro kterou byl zakoupen. První reklamaci jsme sepsali sami a přiložili fotografii grafu zachycující vytížení procesoru. První reklamace AZRE2161**** byla uznaná, závada tedy potvrzena avšak i přes tvrzení servisu, že problém odstranily - nebyl ve skutečnosti vyřešen, jak jsme zjistili doma ihned po vybalení a spuštění notebooku. Proto jsme obratem notebook odvezli na pobočku zpět. Započala tedy druhá reklamace - AZRE2168****, ukončena byla ale tentokrát s výsledkem, že se závada během reklamace neprojevila, proto jsme rovnou při převzetí notebooku u ALZY na pobočce přímo před personálem prodejny notebook spustili a personál se nestačil divit. Necelých šest minut notebook najížděl a zatížení procesoru bylo okamžitě po spuštění 100%, na notebooku se nedalo dělat téměř nic. Na pobočce jsme rovnou pořídili i video jako důkazní materiál a požádali personál, aby sám sepsal protokol, popsal svými slovy co se dělo a přidal svůj komentář jako svědka události. Rovnou tak započala reklamace číslo 3 - AZRE2185****. Ta byla ukončena až dnes 01.11.2021 - závada se tak od 17.9.2021 opět podle protokolu a servisu neprojevila. Bez mála půlroku jsme bez notebooku, který potřebujeme k práci, jezdíme sem a tam a i přes veškerou snahu věc vyřešit se k nám Alza otáčí zády... Jako k mnoha svým nespokojeným zákazníkům.
ASUS X751NV-TY001T černý
Oprava - výměna - vrácení peněz - možnost výběru jiného funkčního modelu i třeba s doplatkem - jakékoliv rozumné řešení
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Prodávající má povinnost reklamaci vyřídit řádně a včas. Z popisu spotřebitele se domníváme, že všechny reklamace byly vyřízeny včas, nicméně lze pochybovat o tom, zda byly vyřízeny řádně. Jestliže prodávající zamítne oprávněnou reklamaci, nejde o reklamaci vyřízenou řádně. Kupující nicméně musí prokázat, že byla reklamace oprávněná.
Vzhledem k tomu, že prodávající pravděpodobně neuznal video z prodejny, je vhodné obrátit se na soudního znalce.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Děkuji za zprávu, je mi velice líto, že reklamace nebyla vyřízena ke spokojenosti spotřebitele. Případ jsem převzala k řešení v rámci oddělení péče o zákazníky a zaevidovala jsem jej pod číslem CCT15487510.. Aktuálně záležitost řeším s kolegy z reklamačního oddělení a prosím Vás o strpení, jakmile zajistím nějaké podrobnosti, budu zákazníka informovat v rámci e-mailu. S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.