Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem přes internet (e-shop Meek, který pod Rumble corp spadá) pastu na rozleštění škrábanců na autě. Nezkontroloval jsem si věrohodnost firmy a rovnou zaplatil asi 500 Kč předem. Nejzazší termín doručení je pozítří, stále zásilku nemám a dnes jsem našel negativní recenze a zážitky s prodejcem, které se náramně podobají mým: Nedoručení (v případě, že bylo zboží ostatním zákazníkům doručeno, nebylo kvalitní), na emaily přichází připravené odpovědi (ani neodpověděli na otázky, které jsem položil). V recenzích jsem se také dočetl, že kdosi sehnal na prodejce číslo a odpověděla mu zmatená Ukrajinka se špatnou češtinou a nic se nedozvěděl. Po všem, co jsem si přečetl, jsem se pokusil najít adresu uvedenou na stránkách Meek.cz na mapě a dle satelitních snímků odhaduji, že "sídlo" společnosti se nachází uprostřed polní cesty.
A je zvláštní, že většina zboží (i největší očividné šunty), má 5 hvězdiček od absurdního počtu hodnotících.
Pasta na dokonalé odstranění škrábanců ARMOUR
Chci jedno — vrátit peníze na účet (i když stornování objednávky dle podmínek není po odeslání možné, ale dle zkušeností recenzentů není možné ani předtím).
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz
Dobrý den, na dodání zboží máme dle obchodních podmínek až 90 dnů. Pokud vám do uvedeného termínu nedorazí, tak se vám vrací peníze. Děkujeme za trpělivost a věříme že vám balíček každým dnem dorazí.
Dobrý den,
to není pravda, dle podmínek e-shopu je maximální doba doručení 60 dní s tím, že mají 30 dní na odeslání, od data doručení emailu o odeslání už 60 dní uplynulo. O 90 dnech se nikde nepíše.
V případě, kdy uplynula sjednaná doba (jak uvádí spotřebitel), má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy pro prodlení společnosti. Doporučujeme spotřebiteli odstoupit z důvodu prodlení (§ 1978 občanského zákoníku), nikoliv bez udání důvodu (§ 1829 občanského zákoníku). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení není spotřebitel povinen zboží, které by mu případně po termínu přišlo, posílat zpět k prodejci, natož platit přepravné. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení je spotřebitel pouze povinen na včasné vyzvání prodejce umožnit prodejci si vyzvednout v místě bydliště spotřebitele (§ 1955 občanského zákoníku).
Dále bychom společnost rádi vyzvali k doplnění údajů o tom, že nejde o prodejce, ale pouze o zprostředkovatele. Tváří-li se zprostředkovatelský portál jako klasický e-shop a tuto informaci uvádí jen v obchodních podmínkách, jde pro spotřebitele o překvapivý přístup (viz rozhodovací praxe ADR ČOI nebo Ústavního soudu).
Dále poukazujeme na prohlášení viditelné u všech námi zkontrolovaných nabídek ve znění "Reklamace zboží i vrácení zboží u nás máte zdarma." Reklamace i vrácení zboží je právo, které spotřebitel uplatňuje zdarma už ze zákona. Pokud podnikatel nabízí jako svou přednost - což zde nepochybně činí - něco, co spotřebiteli plyne už ze zákona, jde z jeho strany o klamavou obchodní praktiku. I zde zdvořile žádáme společnost, aby svůj přístup přehodnotila, neboť se vystavuje riziku pokuty ze strany dozorového orgánu.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost informovat o tom, jaký postup zvolil a zda mu byly případně vráceny peníze.
Hodnocení:
Komentář: Dostal jsem peníze zpět, den po prodloužení mé stížnosti. Každopádně si dál stojím za tím, že tento e-shop je podvodný, i kvůli stížnostem ostatních. Mohlo to celé trvat kratší dobu.