Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Cez Bonky.cz som kupila detsku lego stavebnicu - varianta 03 za celkovu sumu (aspon som si to myslela) 1287 czk. Stavebnicu som potrebovala ako darcek a kupila som ju, lebo bolo uvedene SKLADEM A ODESILAJI IHNED!
Pri obdrzani emailu, ze je objednavka odoslana ku mne v rozmedzi 5-40 dni som zostala v soku. Cesky eshop, maju skladom a 40 dni? Vedela som, ktora bije. Pisala som obratom do spolocnosti, od objednavky sa odstupit nedalo, cakala som 45 dni kym tovar dorazil. K tomu mi bolo dodatocne vypocitane clo na zaplatenie (na strankach ani zmienka o tom, ze to nie je konecna suma)! Chcem tovar vratit, no musim to vyreklamovat a vratit cez dodavatela v zahranici!
Neskutocne zavadzajuci a zdlhavy proces!
Spolocnost na strankach uvadza, ze ma zbozi skladem, co nie je pravda, ma ho skladem u dodavatele - co je zavadzanie zakaznikov!
Nikde sa na stranke nepise o zaplateni dodatocneho poplatku - cla. Ked raz objednavam cez cesku stranku, ako mozem platit clo?! Ked raz niekto napise, ze ma skladom, ako je mozne, ze cakam na zbozi 45 dni?! Zavadzanie a platenie dodatocnych poplatkov = objednavka cez bonky.cz
Reklamace a vraceni je komunikovane cez formular priamo k dodavatelovi, bonky ako sprostredkovatel dava ruky prec od toho.
Detska lego stavebnice - 03
Vratenie penazi a cla
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.