Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dcera (18let) si zakoupila 16.09.2014 zimní koženkovou obuv nad kotníky za cenu 449,- v prodejně OK.SHOP Pardubice. Po zhruba 2 měsících zjistila, že se prava bota rozlepuje od špičky do středu chodidla. Toto se pokusila na moji radu sama reklamovat na prodejně, avšak byla odmítnuta z důvodu údajně ušpiněných bot. Boty v tomtéž stavu jsem na druhý pokus osobně předal spolu s dcerou k reklamaci 26.11.2014. Asi pomohla moje přítomnost. Následně byla obuv odeslána na reklamační oddělení OK.SHOP Praha. 1.12.2014 byla reklamace zamítnuta s oddůvodněním: prohloubení vady při opětovném používání obuvi a pozdě uplatněné reklamaci, boty jsou na konci životnosti opotřebováno. Toto zdůvodnění mi připadá poněkud úsměvné při ceně 449,- a po 2 měsících občasného nošení. Na prodejně v Pardubicích jsou k zastižení pouze prodavačky. Po marných pokusech nalézt nějaký kontakt(telefon,e-mail) na reklamační oddělení se na Vás obracím touto cestou.
Dámská obuv vel.39 cena 449,-
Vzhledem ke zdůvodnění zamítnutí reklamace požaduji vrácení kupní ceny 449,-
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena opotřebením a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Společnost jsme se pokusili kontaktovat prostřednictvím emailu, telefonicky i doporučeným dopisem. Bohužel jsme na žádnou z těchto forem komunikace neobdrželi reakci. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme pro nedostupnost subjektu.