Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamovaná nefunkční Aku pilka Brenchie 24 V 88VF byla místo za novou funkční vyměněna za korpus Aku vrtačky s Li-ion Aku !!! Navíc jsem musel na poště při převzetí balíku zaplatit místo obchodníka clo ve výši 280,-Kč !!! Z toho vyplývá, že obchodník zřejmě nemá vlastní sklad, kam by mu vyměněné zboží mělo chodit po jím zaplaceném clu !!!
Spolu s cenou 169,- Kč za odeslaný balík k reklamaci to činí již 449,- Kč z mé vlastní kapsy a bude mě to stát dalších min 150,- Kč za opětovné odeslání špatně vyměněného zboží v rámci reklamace.
Navíc stále nedodali ani po takřka 2 měsících zaplacenou náhradní Aku-baterii 24V, která nepřišla v prvotním balíku s vrtačkou !!!
Vyměnit reklamované zboží za požadované a ne za jiné, dodat urychleně zaplacenou náhradní Aku-baterii 24V, poslat mi na mé konto 280,- Kč za celní poplatek, který je povinen zaplatit obchodník !!! a nikoliv zákazník.
|
Tweet |
Při uznání reklamace prodávajícím má spotřebitel nárok na účelně vynaložené náklady spojené s reklamací. V případě popsaném spotřebitelem se tedy bude jednat o proplacení poštovného (resp. jeho nejlevnější vhodné varianty). Zároveň zákazník není povinen platit clo za zboží, které mu přišlo jako naplnění reklamace - může tedy po prodávajícím žádat i tuto částku.
Jestliže ale spotřebiteli přišlo při uznané reklamaci jiné zboží, nejde o reklamaci vyřízenou řádně a včas. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci řádně a ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
K nedodanému zboží:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dle bankovního výpisu byly peníze za clo vráceny. Náhradní AKU baterie vám dorazí v dalším balíčku, posíláme je zvlášť.
Děkujeme
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.